Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kirk13
Hej

Nogen der kan hjælpe mig med at få denne app frem?
Jeg har aktiveret hbb tv via tv'et og downloadet hbb tv app
men kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer frem til dr tv app'en. :(
Af Brixen
På mit LG skal jeg trykke på den røde knap på fjernbetjeningen. Der, hvor der er rød, grøn, gul og blå knap.

Det skal foregå mens jeg ser på en DR kanal.

Sent from my iPad using Tapatalk
Af Christianhave
kirk13 skrev:Hej

Nogen der kan hjælpe mig med at få denne app frem?
Jeg har aktiveret hbb tv via tv'et og downloadet hbb tv app
men kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer frem til dr tv app'en. :(
Så en app i deres appstore som så ud til at være måden at aktivere HBB på. Prøv det.
Af bentpetersson
Hbb appen findes som standard på dit tv, og når du har aktiveret den ved at markere på den, opstår der inde i selve TVMENUEN et nyt punkt. Jeg mener at det hedder datatjeneste, hvilket du sætter til aktiver.
I løbet af et halvt minut fremkommer logoet for dr hbbtv i skærmens højre nederste side, når du kigger på og bruger DR1 som kanal.

Du behøver ingen DRapp!
Af Christianhave
bentpetersson skrev:Hbb appen findes som standard på dit tv, og når du har aktiveret den ved at markere på den, opstår der inde i selve TVMENUEN et nyt punkt. Jeg mener at det hedder datatjeneste, hvilket du sætter til aktiver.
I løbet af et halvt minut fremkommer logoet for dr hbbtv i skærmens højre nederste side, når du kigger på og bruger DR1 som kanal.

Du behøver ingen DRapp!
Kan du ikke lige beskrive det lidt nærmere. Jeg finder ikke nogen menu ved mig. I manualen skriver den at HBB ikke er aktiveres i alle lande som standard og at en app her skal installeres. Det er den jeg henviser til.

https://1drv.ms/i/s!Ami0nenqiYN7gY1E-YhVbNg7fZ-22Q
Af bentpetersson
Først aktiverer du data i TVmenuen.

Find HbbTVappen, der som standard deaktiveret. Tryk på den for aktivering.

For at bruge HbbTV: Gå til System →
Datatjeneste, og indstil til Aktiver.

Hbbtv appen er måske allerede forinstalleret på dit tv.

Herefter vil der dukke et ikon op nederst th, når du ser DR1, som du kan igangsætte med den røde knap på fjernbetjeningen. Der går ca et halvt minut inden ikonet dukker op.
Senest rettet af bentpetersson 11 dec 2016, 10:32, rettet i alt 1 gang.
Af Christianhave
Tak Bent

Så er vi enige.

Hvis ikke HBB kan aktiveres under indstillinger så skal HbbTV app'en først downloades. Herefter kan HBB aktiveres under ekspertindstillinger i Udsendelse.

Har et 2016 Samsung tv.
Af kirk13
Virker stadig ikke her, har aktiveret HBB, når jeg ser Dr 1 via viasat, kommer der ikke noget med at jeg kan trykke på rød knap. Kan det være pga.. viasat?
Af bentpetersson
Ok. Først efter aktiveringen af HBBappen, åbner der sig et helt nyt punkt i selve TVets menu. Det hedder, mener jeg, Datatjeneste.
Altså:

Gå derefter ind i System → og videre til det nye:
Datatjeneste, og indstil til Aktiver.