Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt mig en 49" KS8005 må sige at jeg er noget skuffet over gevindet i henholdsvis foden og skærmen. Det er skåret mildest talt af helvede til, hvor en af gevindet i foden var skåret skæv, så skruen skulle også skrues skævt i. Derudover var 1 ud af de 3 gevind i fjernsynet også skåret skæv, hvilket resulterede i af denne skrue ikke kan tage ordentligt fat i gevindet og derfor ikke spændes som de andre. Tv'et står dog stadigvæk stabilt, men det irriterer mig når man giver så mange penge for en tv skærm.
Er der nogen der har oplevet tilsvarende? Og burde jeg leverer skærmen tilbage?
Robotter og lignende teknologi skærer ikke forkert.
Noget tyder på, at mennesker har gjort det efterfølgende
ved et forsøg på samling.
Returner apparatet, der muligvis har været solgt tidligere.
bentpetersson skrev:Robotter og lignende teknologi skærer ikke forkert.
Noget tyder på, at mennesker har gjort det efterfølgende
ved et forsøg på samling.
Returner apparatet, der muligvis har været solgt tidligere.
Jeg er bange for at det bare er kina tolerencer, da hun stikket til strøm stikket ligeledes er en anelse skæv. Jeg er bange for, at det er ligesom der nævnes skyldes det at de hurtigst muligt skal have kastet nogle skærme på markedet, hvorved kvaliteten daler. Jeg forsøgte at skrue skruen i uden foden og her kunne den godt bide fast, hvis man vel og mærket skruede den skæv i. Så det tyde på at gevindet er skåret skævt fra fabrikken.
Hvorfor skulle jeg lyve? Tror du at jeg har købt et fjernsyn til 10.000kr bare for at sidde og komme på historier? De fleste havde nok aldrig opdaget det, men jeg har øje for sådan nogle ting. Jeg har ejer (ejer) utallige samsung produkter heraf smartphones, tablets, bluetooth headsets osv, om jeg vil det eller ej synes den sidste touch mangelfuld på mange ting, om det er en knap der sidder en smule løst eller et gevind der er skåret af helvede til. Det samme gør sig dog også gældende for produkter så som konsoller, de har alle sammen noget til fælles, de er masse produceret med det formål at skabe profit for producenten. Dette resulterer som oftest i dårlig færdigudarbejdede produkter. PS man kan da ikke ligge billeder op (ikke hvad jeg kan se)?
Klag og...Få det byttet hvis du er vild med Samsung.

Klag og..få pengene retur og køb et andet mærke, hvis du er utilfreds nu.

Er du først sur og skuffet nu, bliver det aldrig bedre med det mærke.
Kender du ikke nogen der ejer et gevindreparationssæt ? eller venner der arbejder som maskinarbejder/industritekniker ?

Man skal passe på med at bruge vold, når det kommer til gevind. Det kan sagtens låses fast eller gevindet kan ødelægges af det.

Der bliver sikkert lavet kontrol efter antal gevind drejet(50...100..500). Går platten/tappen... jamen så det om de frasortere de dårlige gevind eller en arbejder kan være ligeglad og lege som om de er ok og ingen opdager det. Han kan skrive i målerapporten de er ok og kig den anden vej.

Så det har ikke noget med samsung eller andre producenter at gøre, men den skide arbejder der er ligeglad/doven fra et maskinværksted. Så det kan ske for alle producenter, at de får dårlige gevind der er godkendt fra en underleverandør.

Jeg har selv kollegaer der kan være sådan og så sender de noget personen har godkendt- men er ikke i orden.
Jeg har på ingen måde udøvet vold eller lignende på gevindet. Men ja et gevind reparationssæt kunne være en mulighed. Omvendt set kan det nok også være godt det samme, den står jo fint på foden. Foruden dette må jeg sige at være meget glad for skærmen, den lysstyrke er simpelthen formidable :-D og den lave input lag er vild lækker når man benytter skærmen til videospil.