Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sokken
Hej. Jeg har lige købt en Samsung js8005 men har problemer med lib sync tror jeg det hedder. Jeg har prøvet at indstille forsinkelse i indstillinger i tvet men det er ligesom om at det svinger meget hvornår der er forsinkelser så det hjælper ikke så meget. Jeg har søgt på nettet efter det og det er åbenbart et kendt problem men har ikke kunnet finde en løsning. Jeg har en sony receiver hvor alle mine enheder kører igennem med hdmi. Jeg har også prøvet med en optisk kabel uden det hjalp.
Ved i om der er en løsning eller er der ikke andet at gøre end at returnere tvet
Jeg oplever det også af og til, men typisk så er det kanalbestemt og også afhængigt af hvilket program der kører. Jeg har sågar oplevet, at det har hjulpet hvis man kort skiftede til en anden TV-kanal og så tilbage igen.
Jeg har oplevet det på Sony, Samsung og LG, men ikke som et konstant problem. Jeg erindrer ikke at jeg så/hørte det på Panas modeller. Det burde dog ikke være noget specielt for nye TV.
Jeg har det samme problem på mit Panasonic CX800, troede først at det var fordi det var direkte udsendelse. Men det er åbenbart generelt. Gav Lip Sync, 35 - 42 m/s. på min Yamaha Surround Reciver, så passede det bedre. Det er da noget der skal undersøges noget mere :-)