Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg købte et 48' samsung ju7005 for 3 måneder siden.

For cirka en måned siden begyndte den engang imellem at flimre i toppen af skærmen. Jeg har lagt mærke til, at når den flimre og jeg slår den over på et tomt sort billed, så er der en lysere streg på skærmen på ca. 10 cm, som ligger omkring ca. 10 cm nede fra toppen af skærmen.

Jeg ville gerne have lagt et klip på youtube, som jeg kunne henvise til, men fandt ud af at jeg også skulle oprette google+ og andet "#¤"%" samtidig. Så det vil jeg vente med.

Jeg har google'et efter problemer med Samsung ju7005, men kan ikke finde et tilsvarende tilfælde.

Som nævnt er det ikke altid den begynder at flimre, så jeg er bange for at slæbe den til forhandleren uden at vide hvad det eventuelt kan være. Er der nogle der har et konkret bud?

Opd. Nu med billede af den forskel i baggrundsbelysning når jeg skifter over på en sort skærm
Vedhæftede filer
Streg på JU7005
Streg på JU7005
20151108_164752_resized.jpg (361.56 KiB) Vist 4184 gange
Senest rettet af WhyofFry 08 nov 2015, 19:54, rettet i alt 1 gang.
WhyofFry skrev:Hej

Jeg købte et 48' samsung ju7005 for 3 måneder siden.

For cirka en måned siden begyndte den engang imellem at flimre i toppen af skærmen. Jeg har lagt mærke til, at når den flimre og jeg slår den over på et tomt sort billed, så er der en lysere streg på skærmen på ca. 10 cm, som ligger omkring ca. 10 cm nede fra toppen af skærmen.

Jeg ville gerne have lagt et klip på youtube, som jeg kunne henvise til, men fandt ud af at jeg også skulle oprette google+ og andet "#¤"%" samtidig. Så det vil jeg vente med.

Jeg har google'et efter problemer med Samsung ju7005, men kan ikke finde et tilsvarende tilfælde.

Som nævnt er det ikke altid den begynder at flimre, så jeg er bange for at slæbe den til forhandleren uden at vide hvad det eventuelt kan være. Er der nogle der har et konkret bud?
der KAN være tale om et OverScan problem - evt noget der er slået fra eller til ... prøv at rode med billed-størrelse (16:9, stretch, 4:3 osv osv)

Mange kanaler sender noget slam afsted oppe øverst som bruges til bl.a. sync af framerate og text tv .. det kunne jo være at du på en uheldig måde får disse ting at se i billedet.

hvornår ser du fejlen ? - er det med alm TV kigning, ved streaming eller bestemte HDMI indgange ?

du er nødt til at eksperimentere systematisk
Jeg har taget et billede (længere oppe) af fejlen.

Når jeg skifter over på en blank/stor skærm, så kan man tydelig se en forskel i farvenuancen.

Den ser blå ud på billede, men det er mere kameraet. Den er mere grålig i virkligheden
Torben Rasmussen skrev:Ok, så lad mig spørge på en anden måde, for det står mig ikke 100% klart: Er den lyse streg og det du kalder "flimmer" det samme?
Nej, den flimre oftes stadig, men når det indtræffer, så kan den godt bare flimre lidt, og derefter er stregen på tværs mere stationær.

Det er svært at forklare da der umiddelbart ikke er nogen systematik i hvornår den begynder på det. Det er ikke noget med kanalerne. det sker både på analog, digitalt og hdmi-input. Har provet at reset til fabriksindstillinger osv.

Jeg tænker at det nok er et backlighting issue.
OK, så spørger jeg på en anden måde: Er det den samme lyse streg der laver flimmeret? Eller er det eks. pixellering? Dvs. er det belysningen, som kunne se ud som om den "blinker" og så nærmest sætter sig fast som en lysende bjælke? I så fald, så ville jeg fejlmelde den.
Du skal kræve et 100% nyt/pengene tilbage hvis dette teknikkerbesøg ikke hjælper..Husk lige at få en kvittering på besøget.

Det S-K-A-L bare være i orden, kan du hilse og sige ham..2 måneder gammelt før det laver unoder!!