Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af monsterslam
Hej

De "gamle" skal have nyt TV og kan se elmutanten har panasonics 725 55" til 9999,- og samsungs 7005 55" til 11.999,-

Det er umiddelbart de to modeller jeg synes er interessant lige pt da Sony's x85c ikke har været på markedet og derfor ikke er faldet i pris.

Jeg hælder mest til panasonic, da jeg selv har et gammelt 42" x10y som har tjent mig godt i mange år. Jeg er dog lidt ked af at panasonics brugerflade med epg osv ikke er inkorporeret i firefox os og er magen til den på mit alderende x10y, men det kan man nok leve med. Har leget lidt med en af de nye samsung modeller og er ikke imponeret over hastigheden i menuerne.

Samsung har gjort et godt stykke arbejde med at reklamere for dem selv, så det er den foretrukne skærm i min fars øjne. Jeg synes dog ikke de 2000 i merpris kan retfærdiggøres. Kan se samsung 7505 score én procent bedre end panasonics her på siden i forhold til billedkvalitet 73 vs 72, dette må dog siges at være marginalt.

Så hvad skal man vælge?

God søndag
Af kim4220
Pana og Samsung er så tæt på ens som muligt ser man bort fra pris er det smag og behag. Vær bare opmærksom på de begge er VA paneler, så hvis der er hjørne sofa eller ligende så var det en ide at se på IPS.
Af kim4220
monsterslam.: Nu har jeg set masser af VA paneler der er virkelig dårlige i sortniveau, hvor IPS i samme prisklasse har været meget bedre til at styre lys indfald. Så at sige at VA er bedste billed på grund af sortniveau passer bare ikke desværre, det er lige så vigtigt hvordan man har konstrueret tvét.

Ligesom at sige at man har en god lysstyring fordi den er baggrundsbelyst, det er lige så vigtigt hvor mange dimming zoner der er i tv.
Af PeterD
Hvis det skulle ende med 725, ville det være rigtig, rigtig dejligt hvis der kunne laves en lille brugeranmeldelse/ sammenlignings test og hvad du syntes om billedet (ved godt det er til forældrene men alligevel)

Den oplevede billedkvalitet osv. (Nu kender du jo plasma)

På forhånd mange tak.
Af monsterslam
Vi var i elgiganten i dag hvor jeg hovedsageligt roddede med 725'eren. Jeg stilte det på biograf og slog andet forbedrings gøjl fra. Ved siden af stod der et sony fra sidste år på hvad jeg gætter mig til var butikstilstand. Jeg spurgte så min far hvilket billede han bedst kunne lide og svaret var sony'en (hvad skal man stille op?) O_O

Nå men der blev ikke købt noget i dag, men hvis det ender med pana'en skal jeg nok skrive en lille tekst, selvom jeg ikke er nogen ekspert på området.
Af monsterslam
Det endte alligevel med panasonics bud på et midrange tv. Jeg synes dog at farverne i kanterne er lidt udvasket. Det ses især når der er helt hvis skærm eller fx på tv2 når en stor del af siden er rød.