Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Goliath
jeg kikker efter et godt gamer TV og faldt over en guide herinde som peger i den retning. men kan ikke finde info nogen steder om input lag..
kikkede videre og fandt et review af ju7100
ju7100
med 26 ms input lag ca, men kan ikke finde en forhandler i dk som sælger det.

leder primært efter et godt tv til ps4, men det må os gerne være hurtigt i menuerne, og der ved jeg ik om samsung er det bedste valg ?
Af Goliath
synes jeg har brugt hele aftenen på at kikke efter et TV, men kan ikke finde lav input lag tv i danmark, enten er modellen udgået, ellers er det ikke på markedet endnu. (ellers er input lag ik oplyst)
eller måske er det fordi reviews er fra usa, og de ik blir solgt her.
Sony og Samsung har ret lavt inputlag på deres modeller. Når du siger du ikke kan finde nogen, må det være fordi du har et budget du skal overholde, for JU-modellerne er helt nede på 20 ms. Vi har testet JU-7500-modellen og JS9500-modellen og de ligger begge dernede.
Af Goliath
jeg vil helst holde mig omkring de 10-12.000, og helder nu til sony fordi samsungs er curved, med untagelse af ju7005, og hvis den er omkring de 20 ms er det fedt.

når jeg skrev at jeg ik ku finde lav input lag tvs, var det mere i forhold til modelnavnene, som var off med 5, eller 10, eller hundrede, eller et bogstav i enden osv - er ju 7505 det samme som ju7500 ?

men vil helst have et sony android tv, der kan hænges op, med google cast.
kan jeg gå ud fra at fx KDL-50W809CB LED-TV har 20-30 ms input lag ? og
49x8309cb har ca 40, pga det er uhd ?
eller er der tilsvarende sony fjernsyn tilgængelige hvor man kender til input lag ?
Inputlag har vi ikke selv målt på Sony endnu - jeg fik X85 ind af døren i går. De vil dog højest sandsynligt ligge omkring de 30-40 ms ligesom sidste år. Samsung har rykket sig helt vildt på den front og tager nu førertrøjen mht. inputlag.