Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gubbi44
Jeg skal til at købe nyt tv, som gerne skulle holde min. 5 år frem. Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal købe et middel sony w8 eller et dyrere middel samsung ultra hd. Der er jo ca. 4000 kr forskel på 55 ".

Mit spørgsmål går på : hvis jeg køber full hd, skal jeg så skifte tv når HEVC kommer, eller kan man købe en boks, så man stadig kan bruge sit tv.

Og hvad med når der kommer en ny ps5, så kommer den nok med et hdmi2 stik, hvad gør man så?.

Jeg hælder mest til at købe full hd og så købe ultra hd når det er blevet mere udbredt. Håber i kan hjælpe.
Af dk9000
gubbi44 skrev:Jeg skal til at købe nyt tv, som gerne skulle holde min. 5 år frem. Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal købe et middel sony w8 eller et dyrere middel samsung ultra hd. Der er jo ca. 4000 kr forskel på 55 ".

Mit spørgsmål går på : hvis jeg køber full hd, skal jeg så skifte tv når HEVC kommer, eller kan man købe en boks, så man stadig kan bruge sit tv.

Og hvad med når der kommer en ny ps5, så kommer den nok med et hdmi2 stik, hvad gør man så?.

Jeg hælder mest til at købe full hd og så købe ultra hd når det er blevet mere udbredt. Håber i kan hjælpe.

Hey Hey, har du tjekket diverse guides igennem herinde ? eventuelt søge i fora.

For at gøre det helt konkret vil der ikke være en HEL masse materiale hvis du køber UHD, self er der netflix 4k men det er jo også begrænset hvad de har.

Med hensyn til HEVC er det jo et MUST at det er i din UHD skærm, men din Full HD skærm kan sagtens undvære. Der vil ikke blive skiftet codec i danmark de næste 5 år er jeg ret sikker på, det vil være en alt for dyr omlægning af kabel og tv nettet lige pt. også vidt jeg ved er der ikke lavet nogle konkrete planer om hvornår det skal planlægges.

Med hensyn til PS5 så går der hvertfald 5 år før vi også ser den på markedet og til den tid vil du alligevel skulle købe nyt tv da OLED sikkert har vundet gevaldigt frem. Er sikker på at du ikke vil kunne modstå ;)

Men du er allerede på rette spor :) brug dine øjne og læs anmeldelser, ta ud og kig med eget materiale, fx en film du har set mange gange før, altså et reference billed :)

Held og lykke med jagten, og husk at efter nytår er alle 2014 modeller på vej ud også er der udsalg ;)
Af gubbi44
Tak for svaret, det ender nok med at jeg køber et full hd nu og skifter til ultre hd oled, når det er kommet ordenlig frem på markedet.
Af Supergris
Overhovedet at tænke på skærm i dag, og så blande en PS5 ind i billedet, er fuldstændig utopi!!!