Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af forzalbk
Hey alle jer på forum jeg er brændt lidt lun på f9005 i 55" udgaven. Den er på tilbud i Elmutanten i næste uge for 15k. Jeg har dog et punkt hvor jeg er lidt i tvivl og det er med hensyn til input lag. Jeg skal mest bruge det til film og tv kig men vil selvfølgelig også bruge det til gaming. ps3/ps4. Jeg læste en test hvor de havde målt det til 60 millisec som er noget højt. Spørgsmålet er om det overhovedet kan bruges til at game på? om man vil kunne mærke det i spil. Hovedsageligt fps spil.
Et andet spørgsmål er om nogen har læst om sort niveauet på dette tv?

På forhånd tak...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sortniveauet er mere eller mindre på niveau med F8005, så blandt de bedste på LCD-skærme i dag og ret godt, hvis man altså kan undgå udbredt clouding.

Fra de kollegaer i branchen, som jeg ved måler med rigtige metoder, så ligger input lag omkring 50-60 ms i Game-profilen - altså profilen hvor farvegengivelsen ikke nødvendigvis er imponerende. Det er slet ikke umuligt at spille på en skærm med 60 ms, men det er ikke optimalt. Hvad jeg dog ikke har fået svar på er om dette input lag er målt ved 1080p input eller 4K input.

En del af problemet med konsolspil og 4K-skærme er jo, at spilkonsollerne udsender 1080p, men at tv'et skal vise billedet i 4K. Det er ikke et problem at opskalere 1080p til 4K, men det kan tilføje lidt ekstra ms input lag i ligningen.

Husk også, at F9005 ikke har HDMI 2.0.
Af LPH
Det er ikke muligt, at bestille TVet på deres hjemmeside, måske du kan være heldig at finde det fysisk i en butik. Bilka havde samme tilbud i fredags og havde udsolgt efter et par timer.

Syntes det er underligt at der står "produktet er udgået" på Elgiganten.
Af forzalbk
Tak for svar på spørgsmålene. Jeg ved godt at det ikke har hdmi 2.0 men har læst at der nok vil komme et nyt evolution kit på et tidspunkt. Har snakket med elgiganten idag og de er godt klar over at der står udgået på deres hjemmeside. Deres forklaring var at det nok var på grund af åbningen i fields der havde støvsuget hele landet for det uden at tage hensyn til at det kom på tilbud i denne uge. Øst for Storebælt var der kun 1 eksemplar og det var på Nørrebro. De regner med at få en del hjem i næste uge så han anbefalede at bestilte i sin lokale elgiganten.
Af noxity
Tror ikke du skal satse dine penge på at deres Evolution Kit tilføjer HDMI 2.0.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
noxity skrev:Tror ikke du skal satse dine penge på at deres Evolution Kit tilføjer HDMI 2.0.
Samsung lægger op til, at der kommer et separat Evolution Kit til F9005 modellen. Det bliver reelt en ny ekstern boks, som erstatter den som allerede medfølger.

Men de vil ikke bekræfte, så vi ved det nok først med sikkerhed på CES.