Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Et vildt tilbud lige nu på elgiganten.dk - Panasonic 55VT60Y til 14.980,- endda billigere en 50VT60Y'eren.

Jeg ved ikke hvor lang tid tilbudet varer, men skynd jer hellere :)

Hvis jeg har misforstået så sig endelig til - for det lyder jo næsten for godt til at være sandt...5000 kr prisnedsættelse sådan der...?
Lækker skærm, lækker pris!

Tror det er pga at pris konkurrence er så latterlig pt på Samsung, at pana bliver nødt til at gå med, hvis de vil have noget solgt (dog kun spekulation)
Oneill2k skrev:Omfg har lige købt det for lidt over 2 uger siden for 20k hos netop el-giganten! Skal vidst lige ned og snakke med dem idag.. :s

Tror jeg virkelig ikke du får noget ud af, desværre.. Hvis det var under 2 uger siden kunne det jo godt være, men nu er det jo bare "trist"

Jeg gjorde det engang med en G-star jakke jeg købte inde i en g-star butik, der gik ikke 5 dage før jeg fandt SAMME jakke i en anden butik med 50% nedsat pris, gik ned i butikken og brokkede mig, men han sagde det bare var ærgeligt.

Man ved jo at prisen på elektronik falder og falder.

Men igen, det skader jo ikke at prøve :)
Det er rimelig surt ja. Men Elgiganten kan ikke bebrejdes for jo

Sådan er det når man vil have nye grej hurtigt. Priserne falder over tid og der kommer altid gode kampagner på tv, sådan var det også sidste år.
Nu har jeg haft fjernsynet oppe i to dage. Sidst på aftenen den første dag lagde jeg mærke til en konstant summen bag fra fjernsynet, og da jeg kommer fra et TH42PX70 vidste jeg at det ikke var den sædvanlige lave buzzing som plasmaer er kendt for.
Det er derimod en eller flere blæsere der direkte larmer! Da jeg havde hørt den kunne jeg ikke lade være med at lægge mærke til den mere. Den er ret høj, selv ved normal volume 3-4m væk.

Jeg skal have kontakt til Pana Europe i dag for kan læse rundt omkring at det er et generelt problem, og der måske er fundet nogle løsninger på det, men jeg vil ikke acceptere det hvis støjen ikke mindskes til den lave buzzing mit gamle plasma havde. Så er det en total dealbreaker for mig, og så må vi se hvad Elgiganten siger til sådan en returvare.
Oplever også at blæserstøjen er meget høj, jeg har læst rundt omkring på andre forum's og panasonic har åbenbart lavet et "fix" hvor der kommer en tekniker ud og og sætter noget "skum" agtigt noget omkring blæserne der skulle fjerne omkring 2/3 af blæserstøjen ifølge dem der har fået det lavet. Det er dog så vidt jeg ved amerikanske og engelske ejere af tv'et som har fået lavet disse "fixes" indtilvidere, så spørgsmålet er om det også kan lade sig gøre her i Danmark? Jeg har ikke lige selv fået taget mig sammen til at kontakte panasonic og høre dem om dette endnu..
Jeg kan ikke vente med det, for hvis det 'fix' eller hvad der nu skulle gøres - ikke reducerer støjen betragteligt, så skal det returneres. Og det er nok nemmere at komme igennem med hvis man tager fat med det samme.
Beskeden fra Panasonic Europe var i hvert fald at TV'et skulle være mindst 7cm(!) fra væggen for at blæserne kan få luft. Da jeg lige nu bruger det gamle beslag er jeg ca. oppe på dette. Hvis jeg så også have den sat i dynamisk mode kunne den godt summe lidt mere ved hvide billeder. Men alt det kender jeg fra det gamle fjernsyn og dens buzzing.
Han sluttede så af med at sige at der måske kan laves nogle forbedringer, men det skulle en servicetekniker kigge på.
Elgiganten sagde at de ikke har folk der kører rundt og reparerer, så TV'et skal indleveres til rep. Det synes jeg er en meget dårlig idé for man kan jo ikke skabe det samme miljø som der er i min stue. Men hun ville vende tilbage når internetsalg-afdelingen var vendt tilbage om andre havde oplevet samme problem og hvad de i givet fald så vil gøre.
Nå, jeg tog beslutningen om at returnere fjernsynet. Jeg kunne forudse at det ville blive et bytteri frem og tilbage, og at jeg nok aldrig ville blive helt tilfreds. Og så kunne jeg måske i sidste ende ikke få det byttet.

Jeg ved endnu ikke om jeg har dummet mig, for billedkvaliteten var helt perfekt, så om det bare var en defekt blæser der skulle skiftes ved jeg ikke. Jeg er gået over og kigget på Samsungs F8005 LED version i stedet, den har mange af samme specs og så må jeg se hvordan kvaliteten af billedet er, især ved kanaler som endnu ikke er HD samt sport.
Returnerede et V T50 sidste år pga. blæsere. Købte et LG istedet for uden blæsere! Kan du høre blæserne er det en dealbreaker, i hvert fald for mig. Synes det er sørgeligt Panasonic ikke magter at lave alle TV uden blæsere.
esbenc skrev:Returnerede et V T50 sidste år pga. blæsere. Købte et LG istedet for uden blæsere! Kan du høre blæserne er det en dealbreaker, i hvert fald for mig. Synes det er sørgeligt Panasonic ikke magter at lave alle TV uden blæsere.
Et LG plasma eller? Jeg havde før et Panasonic PX70 TV, der var absolut ingen blæserstøj, tror slet ikke der var blæsere i. Derfor blev jeg forbavset da jeg hørte den lyd. Jeg har i årevis forsøgt at gøre min gamle stationære PC lydløs, og hvis selvsamme blæserlyd skulle invadere min stue, vil alt da falde til jorden ;;)

Så nu går jeg og overvejer om jeg skal vente på et UHD fjernsyn, et eventuelt iTV, eller 'bare' samsungs det nyeste LED tv...