Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

som flere nok har erfaret så har LG lavet en størrere fejl i deres firmware hvad angår at kunne sortere kanaler korrekt, og at nogle kanaler flyttes tilbage grundet tv's automatiske frekvens opdatering som kører.
edit 04.juli.2013: seneste firmware på LM860 serien (4.40.36) giver nu mulighed under instillinger, at slå automatisk opdatering fra, uden at man skal ændre dette i hotel menu.

der findes en mindre fin løsning, for de lidt mere hardcore fans.
ved at bruge "Hotel setup" menu'n på skærmen kan man dumpe ens kanal liste til en usb nøgle og på en pc editere listen og så lægge den tilbage på tv.

for 2012 modeller kræver det service menu tilgang til "In-Start" menu, hvor man skal trykke på Settings knap derinde før hotel setup kan tilgås.
på 2011 tv skærme kan du læse mere om hvordan hotel menu kan tilgås.

programmet ChanSort findes her

jeg har personligt sorteret, rykket og gemt 500+ kanaler (Satellit) og kan stå inde for løsningen virker fint med dette program og den foreslåede hotelsetup løsning. som stopper tv't fra at sortere kanaler igen.

dette program giver dig også muligheden for at lægge dem i din foretrukne rækkefølge så program nummer matcher når du ser på "guide menu" eller trykker på "Info" og går til næste kanal, som ikke virker med favorit listerne.

Husk: for 2012 modeller er servicemenu tilgang et krav, desværre
Senest rettet af lgowner 04 jul 2013, 15:21, rettet i alt 1 gang.
Når man har lavet en komplet automatisk program installation, kan man vel bare gå ind og deaktivere automatisk kanal opdatering? Det har jeg da gjort med succes (på mit LG 2012), syntes dog det er noget besværligt at sortere kanalerne og så syntes jeg ikke at jeg kan slette de kanaler som jeg ikke ønsker???

Hvordan kommer man ind i den servicemenu på et LG 2012?
thg skrev:Hvordan kommer man ind i den servicemenu på et LG 2012?
jeg bruger harmony remote her, selv den billige til 299,- kan gøre det, når In-Start er konfigureret og knappes trykkes, så er det bare koden 0413 og så tryk på "Settings" for at komme til hotelsetup. det er bedst at ignorere alle andre informationer som vises når man trykker InStart da her er muligheder for ændringer som ellers ikke ønskes ændret, så bare tryk settings knappen (2012 modellerne) og du er ude af det billed hurtigt, det kan ikke gå galt.

men må tilføje at det er lidt nørdet, men når først det er gjort, så kan man roligt læne sig tilbage med sine nye listings som er sorteret korrekt.
lgowner skrev:
thg skrev:Hvordan kommer man ind i den servicemenu på et LG 2012?
jeg bruger harmony remote her, selv den billige til 299,- kan gøre det, når In-Start er konfigureret og knappes trykkes, så er det bare koden 0413 og så tryk på "Settings" for at komme til hotelsetup. det er bedst at ignorere alle andre informationer som vises når man trykker InStart da her er muligheder for ændringer som ellers ikke ønskes ændret, så bare tryk settings knappen (2012 modellerne) og du er ude af det billed hurtigt, det kan ikke gå galt.

men må tilføje at det er lidt nørdet, men når først det er gjort, så kan man roligt læne sig tilbage med sine nye listings som er sorteret korrekt.

Så man kan ikke gøre det med den org. fjernbetjening?

Kan man slette programmer man ikke ønsker i kanallisten på denne måde? Når jeg laver en søgning hos YouSee finder den jo langt over 100 kanaler og det er kun de ca. 50 man kan se og så vil jeg jo gerne slette alle de andre fra listen :)
for at sende signalet til menuen "InStart" kan du kun bruge en universal remote, som kan programmeres med knapper, og en som er dokumenteret til at kunne sende instart signalet, som findes på som denne her
efter det signal er sendt, så virker normal remote til at styre hotelsetup menuen

og jo, jeg slettede ingen men du kan også vælge at helt slette dem. jeg valgte bare "Skip" + "hide" her, så kan jeg altid aktivere hurtigt hvis nu jeg skulle ønske det. listen kan jo hurtigt sorteres igen på pc'n i det ChanScan program (virker på Win8)