Swingking skrev: ↑10 jan 2020, 11:59
Hej
Tak for din mail.
Vi beklager at der har vært fejl på DR’s HbbTV. Det burde være i orden nu.
Hvis det endnu ikke virker så vil vi meget gerne vide modelnr. på dit tv. Du kan prøve med nedenstående vejledning, om det virker på dit tv.
Du skal gøre følgende:
1. Gå ind på DR2-kanalen.
2. Vent til logoet kommer frem nede i højre hjørne.
3. Tryk på den røde knap.
4. Når DR-siden er åbnet, trykker du på den gule knap.
5. Nu skulle du gerne være inde på den normale HbbTV side.
Dette skal du gøre hver gang indtil problemet er løst.
Venlig hilsen
Lene Jensen
Fagkonsulent
DR Licens og Programservice
Det har hjulpet lidt men vi først testet det i går.. og det så vi DRTV i mellem kl 20.30 til kl 22.00 det var det stadigvæk mange udfald desværre .. måske er de ikke gearet nok i den sende tid ... Det tænker jeg i hverfal...
Tak Swingking for denne melding om udfald m.v., men især tak for at du gengiver DR's Lene Jensens udsagn, som jeg går ud fra er kommet i en mail.
Med hensyn til hbbtv modtagelse hos os kan jeg oplyse, at det kører helt fint og uden udfald på den gamle måde via Ultra, også i går aftes, hvor vi streamede tre "udsendelser" mellem 20 og 22.
Vores smart TV er stadig: Grundig TV 48 VLE 5430 BP på en stueantenne og internettet.
Lene Jensens udsagn om
"fejl på DR’s HbbTV. Det burde være i orden nu." holder jo ikke i virkeligheden.
Vi er mange smart TV ejere, som har problemer med det nye DRTV og kun får en hvid skærm. Vi er sikkert næsten lige så mange, som har problemer med ændringerne DR lavede i efteråret 2017, som f.eks. udfordringen jeg beskrev her:
viewtopic.php?p=265081#p265081
Der har aldrig været nogen fornuftig reaktion endsige forklaring på, hvorfor disse udmærkede apparater ikke længere fungerer korrekt på hbbtv.
Indtil jeg så swingkings indlæg var jeg ikke klar over at DR nu har ændret DR2 signalet, sådan at vi også der kan tilgå den gode gamle version af DRTV via hbbtv, hvor vi kan bruge fjernbetjeningens farvede knapper i forbindelse med navigationen.
Hvorfor vi skal have informationerne den vej og ikke på forsiden af DR's hjemmeside, forstår jeg ikke, for jeg kigger ikke hver dag på denne side:
https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1795/ ,
hvor jeg nu kan konstatere at DR ved en rettelse i går har oplyst om at DR2 nu bærer signalet/informationen (eller hvad det ellers måtte være, for det har vi lægfolk ikke forstand på), om at tilgå drtv på den gamle måde, når vi trykker på fjernbetjeningens røde knap. Den nye melding rejser straks nogle spørgsmål, bl.a.: Betyder det så, at der ikke længere er planer om at lægge det på Ramasjang fra den 2. februar? Får vi lov til at beholde den gamle version i flere år, eller er det kun en stakket frist? som jeg spurgte om sidst i et tidligere indlæg:
viewtopic.php?p=308154#p308154 .
Jeg synes at DR bør informere bedre om disse forhold. Det kunne gøres med en smule tekst, med henvisning til hjemmesiden, på ultra kanalen ovenpå det, der kører i øjeblikket.
Jeg kan fortsat kontaktes på gmail.com , hvis der skulle være interesse for at udveksle synspunkter m.v.