Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BigBadAde
Torben Rasmussen skrev:Billedmæssigt vil de to ligne hinanden meget.

Samsung har dog et par fordele som jeg ser det: Dualtuner, Tizen, bedre fjernbetjening (pejepinden), bedre bevægelsesopløsning
Og en enkelt ulempe: lejlighedsvis hak i billedet.

J.
I testen skriver da dere at Samsung har middelmådig bevægelsesopløsning?
Jeg kan ikke se at det er nevnt for CX7 og CX6?
Men du mener likevell at de er dårligere?
På Samsung kan du kompensere bevægelsesopløsningen ved at bruge MotionPlus, men hos Panasonic kan deres IFC ikke tåle at komme over "Lav" før billedet ødelægges. Om man så vil græmmes over en lidt lavere bevægelsesopløsning er måske mere tvivlsomt.

Grunden til, at det ikke nævnes er, at Rasmus har skrevet den ene anmeldelse og jeg har skrevet den anden. Rasmus mener det er lidt noget pjat med det bevægelsesopløsning - i hvert fald mere end jeg gør ;-)

Det med hak i billedet er noget Samsung generelt døjer med. Det kan undgås ved at bruge "spilprofilen", men den er ikke nem at kalibrere, så der vil farverne så i stedet være i hækken.
Af ThomasHK1979
Torben Rasmussen skrev:På Samsung kan du kompensere bevægelsesopløsningen ved at bruge MotionPlus, men hos Panasonic kan deres IFC ikke tåle at komme over "Lav" før billedet ødelægges. Om man så vil græmmes over en lidt lavere bevægelsesopløsning er måske mere tvivlsomt.

Grunden til, at det ikke nævnes er, at Rasmus har skrevet den ene anmeldelse og jeg har skrevet den anden. Rasmus mener det er lidt noget pjat med det bevægelsesopløsning - i hvert fald mere end jeg gør ;-)

Det med hak i billedet er noget Samsung generelt døjer med. Det kan undgås ved at bruge "spilprofilen", men den er ikke nem at kalibrere, så der vil farverne så i stedet være i hækken.
Når det nu primært skal bruges til at se fodbold på, ville du så gå uden om Samsung 7005, fordi det hakker for meget?
Det er jo ikke en konstant hakken. Det sker af og til i forbindelse med sceneskift, at der lige er en enkelt frame der får lov at stå. Det er langt fra alle der ser det, så "for meget" er nok et lidt stærkt ord.
Jeg vil altid sætte ? ved mærket Samsung og deres mangelfuld kundeservice samt deres evne til IKKE at ville vedstå fejl og mangler på deres produkter, Samsung er IKKE et kvalitetsprodukt.

Jeg ville vælge Panasonic hvis valget var imellem de 2, og opfylder det omtalte Panasonic ikke dine krav, ville jeg kigge på andre mærker/modeller.