Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej TV-Eksperter

Min kæreste står overfor køb af nyt tv og det har jeg lovet at hjælpe hende med.
Jeg sidder på elgigantens hjemmeside og sammenligner modeller og falder over disse to begreber og kan ikke finde ud af hvad forskellen er, kan i hjælpe?:
"Image enhancement technology" og "scanningsfrekvens".

På forhånd tak!
Det lyder som markedsføringsgejl.

Du kan trygt regne med, at enhver teknologi, som rimer på "forbedring", i bedste fald er overflødig – i værste fald destruktiv for (billed)oplevelsen.

Generelt kan du ikke rigtig bruge specs til noget. Det er derfor en meget dårlig idé at sammenligne skærme på papiret, ligesom det heller ikke kan tilrådes at stille sig op i en butik og tro, at man kan "kigge sig frem" til sin favoritskærm.

Vælg hellere en skærm, som har været gennem hænderne på et kyndigt testpanel. Det kunne være Flatpanels, AVForums, HDTVtest, C|NET m.fl.

Omvendt, hvis man ikke er aficionado og jagter de sidste procenter, skal man heller ikke gøre det vanskeligere, end det er.

Med de rette indstillinger kan der opnås et ganske udmærket billede på langt de fleste skærme. Så længe man blot holder sig fra det allerbilligste.