Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonTV2 Play runder 350.000 kunder: "Det er eksploderet" - FlatpanelsDK

TV2 Play runder 350.000 kunder: "Det er eksploderet"

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |

2016 og 2017 har for alvor sat skub i kabel-klipperi. Kundebasen hos TV2 Play i den periode ”eksploderet” og de forventer, at udviklingen vil fortsætte. Antallet af danskere, der udelukkende ser tv-kanaler, er samtidig faldet kraftigt. Det skriver Finans.

Vokseværk hos TV2 Play

Mens tv-distributører bløder kunder og Stofa beskylder DR og TV2 for at ”ødelægge markedet for tv-pakker”, oplever de aktører, som har omfavnet mulighederne i streaming-teknologi, hastig vækst.

TV2 mærker tendensen, der har taget fart i 2016 og 2017.

- ”Danskernes tv-vaner flytter sig hurtigere, end vi havde forudset. Så gælder det bare om at følge med,” siger Merete Eldrup, adm. direktør for TV2, til Finans.

Læs også: Tv-udbyder: "DR og TV2 ødelægger markedet for tv-pakker"

Hun afslører, at streamingtjenesten TV2 Play har rundet 350.000 betalende kunder, hvilket er en stigning på 200.000 på 3 år.

- ”Vores abonnementstal på TV 2 Play er eksploderet, og jeg tror kun, at den udvikling vil fortsætte. Folk er vilde med vores fiktion, men vi ser også, at flere ser TV 2's kanaler live på TV 2 Play. Det hænger sandsynligvis sammen med, at flere opsiger deres tv-pakke og bruger streaming som en slags flow-tv.”

Det kræver investeringer i teknik, men ændrer også kundeforholdet. I stedet for, at seeren først møder en tv-distributør, får TV2 et direkte forhold til seeren. Omvendt betyder det, at når man ikke længere er fanget i et net af rigide tv-pakker, kan kunden komme og gå, når som helst, hvilket danskerne gør særligt i juli under Tour de France, ifølge TV2.



Kun hver 6. nøjes med flow-tv

Flatpanels skrev i sidste måned, at ”kabel-klipperi er en realitet”. Spørgsmålet er nu, hvor dybt det stikker og hvor hurtigt det går. At dømme efter analyseselskabet Wilkes tal, så går det stærkt – særligt i år.

Læs også: Kabel-klipperi er en realitet

Rene flow-tv-seere er faldet fra 42% i april 2016 til 16% i maj 2017. De rene streamere er i samme periode steget fra 6% til 11%, mens seere der bruger begge former er steget fra 52% til 73%.

Wilke tilføjer, at over 500.000 danskere har opsagt tv-pakken. Danskerne søger i stedet mod streamingtjenester, som giver dem fleksibilitet og mulighed for at sammensætte underholdningen på andre måder.

- Kilde: Finans
Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

Thomson lancerer 100" Google TV til vild startpris i Danmark

01 May 2025 |

Nordflix? Kulturministeren vil skabe nordisk alternativ til Netflix

01 May 2025 |

'Drømme OLED' med blå PHOLED klar til produktion, siger LG Display

01 May 2025 |

Wiz lancerer HDMI Sync Box til stemningslys bag TV'et

30 Apr 2025 |

Streaming-kalenderen: Nyt på Netflix i maj

30 Apr 2025 |

OLED opfattes som 1,5x lysere end LCD, hævder Samsung Display

30 Apr 2025 |