Samsung er stadig i kraftig fremgang på skærmmarkedet og forventer nu at fordoble deres salg af Tv i 2006.
Samsung står allerede godt på monitor markedet, og næste skridt er at blive en af de største Tv producenter. David Steel fra Samsungs digital media afdeling mener, at Samsung vil fordoble salget af Tv til 4 millioner i 2006 mod 2 millioner i 2005. De positive udsigter skal blandt andet realiseres med lanceringen af en række nye produkter i alle kategorier for Tv apparater.
Samsung står specielt godt på det europæiske marked, hvor de blandt andet sidder på 40 % af LCD-TV markedet. På global basis har Samsung 8,2 % af det samlede salg for CRT, RPTV, PDP-TV og LCD-TV.

David Steele påpeger, at Samsung forventer en kraftig stigende efterspørgsel i LCD-TV segmentet. Hvor der i 2005 blev solgt 16-18 millioner enheder på global basis, forventer man at markedet vokser og efterspørgslen på LCD-TV runder mellem 30 og 40 millioner.
Visionen kræver dog også større fokus på større skærme og det er Samsung klar over. Fokus vil derfor også være på 40 tommer segmentet, som er et attraktivt segment for størstedelen af de almindelige forbrugere.
David Steele påpeger ydermere, at rygterne om overmætning af tv markedet, ifølge Samsungs analyser, ikke bliver et problem. Man frygter tværtimod, at efterspørgslen muligvis overstiger udbudet.