Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg havde egentligt bestilt et sony 32w4000, men har absolut ikke tålmodighed til at vente på ubestemt leveringsdato engang i febuar...

Nu overvejer jeg at købe et PX80, da der synes at være bred enighed om, at det er et godt TV, men jeg er i tvivl om hvordan PX80'eren håndterer signaler fra en computer. Er det et problem at den ikke har full HD, da min computer jo ikke kan sende 720p?

Jeg skal bruge skærmen til at vise film på, som afspilles fra min computer. Computeren har DVI udgang og jeg har et DVI-HDMI kabel.

Er PX80 egnet til formålet?
Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg ser selv en hulens masse film fra min PC på mit PX80 og den skalerer filmene som den skal. Alt ser godt ud.
Selve skrivebordet, Browser vinduer osv. bliver en smule strukket sidelæns pga opløsningen når man skal have 1:1, så den er nok ikke smart til grafisk arbejde og lignende, men til film er den helt ok!
Af Skoumand
kthomsen skrev:Jeg ser selv en hulens masse film fra min PC på mit PX80 og den skalerer filmene som den skal. Alt ser godt ud.
Selve skrivebordet, Browser vinduer osv. bliver en smule strukket sidelæns pga opløsningen når man skal have 1:1, så den er nok ikke smart til grafisk arbejde og lignende, men til film er den helt ok!
Tak for svaret.

Jeg forstår ikke lige hvorfor den ikke strækker filmen, men kun skrivebordet?

Hvordan overfører du signalet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan få afspilningssoftware der kompenserer for at billedet strækkes hvorved filmen vises korrekt.
Brugeravatar
Af kthomsen
jeg kører over i VGA indgangen i TVet.
Kører med 1024x768 for at opnå 1:1, men da pixel på plasma er aflange bliver skriverbordet en smule strakt.
Når jeg kører med film er det 4:3, 16:9 osv. fra afspilleren på PCen, altså som er hvad filmen er lavet i.
Af Skoumand
Det lyder alt sammen meget lovende, men kan jeg bruge DVI-HDMI?
Jeg går ud fra at det gir den bedste billedkvalitet.
Af Skoumand
Super, så er jeg så godt som klar til at købe!

Hvad skal modellen hedde?
TH-37PX80E?
TH-37PX80?
eller noget helt tredje?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX80, PX80E og PX80EA er same-same. De er alle beregnet til det europæiske marked. Du skal blot holde dig fra modeller der hedder noget ala PX80U eller PX80B. De tre første skulle være sikre bud.
Af Skoumand
Tak Yak!

Så er jeg på vej til Fleggaard. De har den til 4999,-

Undgå iøvrigt at bruge same-same i femtiden, da det er den klammeste Thai kliche ever! :D
Af godhandel
Jeg vil gerne have et subjektiv svar på følgende spørgsmål:)

Kan det betale sig at ofre 800 kr, ekstra på et px81, fremfor et px80?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du noget at bruge MPEG4 på DVB-T til? Hvis nej, så er svaret også nej. Hvis ja, så kan det nok godt betale sig (forudsat at du er klar over at tuneren ikke er 100% kompatibel med det danske sendenet, dvs. EPG vil nok mangle).
Af godhandel
Jeg har stueantenne, så det må man vel sige at jeg har.