Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min gamle Sony er brændt sammen. Jeg skal bruge en surround receiver
som kan trække mine Jamo surrondhøjtalere. Den skal være så fremtidssikret som muligt - til prisen. Jeg har haft kig på:
Denon/NAD og Yamaha. Men er da i totalt vildrede. HI-Fi Butikken siger at vægten er afgørende? her skulle NAD være bedst - andre sværger til Yamaha (Elgiganten - men de har et ringe udvalg). Jeg har et stort dejligt Philips fladskærms tv som skal kobles på.. så har du et godt råd vil det være super.
Af Corax
Hvis man skal have en reciever der understøtter de nye HD lydformater og har HDMI så er Onkyo nogle af de bedste A/V recieverer man kan få til prisen.

Onkyo's A/V Recievere
TX-SR605 Anmeldelse
TX-SR875 Anmeldelse

Jeg vil dog anbefale at du kigger på x06 modellerne istedet for de gamle x05. De nye har bl.a. flere HDMI inputs og dem kan man næsten ikke få for mange af.
Af inotic
grunden til at hifi-klubben siger at vægten er afgørende, er at jo tungere forstærkeren er, jo større strømforsyning er der i, og derfor er forstærkeren mere strømstærk, dvs. den kan trække større højtalere, men dette er lige gyldigt hvis du fx blot har nogle mindre satellit højtalere.

Personligt ville jeg ikke handle i hifi-klubben, men istedet tage et kig andre steder.

Har sjældent hørt noget godt om NAD's surroundrecievere, hvorimod onkyo er noget helt andet.
Du kunne eventuelt kigge på køb/salg/bytte på www.hifi4all.dk og evt. kigge på onkyo, så går du hvertfald ikke galt i byen.
Af mhca
Jeg kender ikke selv så meget til surround-recievere, da jeg valgte at gå efter stereo.

Jeg vil dog også anbefale dig at tage et kig på http://www.hifi4all.dk
Der er flere derinde med erfaringer med lyd end her på Flatpanels.

Du vil også have en fordel i at kigge brugt, hvis du vil spare nogle penge, men hvad fremtidssikret indebærer, har jeg ikke helt forstand på.

Hvis du ikke vil handle i Hifiklubben (som jeg personligt heller ikke er stor fan af), så kan jeg anbefale Top Sound Hifi på Østerbrogade, hvis du er fra Kbh. eller omegn. http://www.topsoundhifi.dk/?layout=1
Jeg har selv rigtigt gode erfaringer med at handle derinde. Lars er rigtigt flink. Det er ejeren.

Mvh. Martin

EDIT: Så lige at du var fra Helsinge, så der er noget længere end her fra Nærum. Men hvis du alligevel skal til Kbh. så er det blot et forslag :-)
Af NazmDK
Vent julen over... Spar lidt mere sammen, og snup f.eks en Harman Kardon Avr 255..

Napper de nye formater, og ser ganske fornuftig ud! Prisen ligger dog på en 6000kr.. Cirkus