Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DjBeau
Hejsa

Jeg har fået et TV, som jeg gerne vil koble til min computer, så jeg kan bruge computeren til at afspille DVD-film på. Jeg har 2 spørgsmål, hvoraf det ene nok hører til på et andet forum, men det kan jo være, der er nogle HiFi-kyndige iblandt jer.

1: Hvis jeg vil slutte computeren til TV'et, så er det bare et normalt HDMI, ikke sandt? Er der kvalitetstab på sådan et, når længden skal være 15m?

2: TV'et står i stuen, og min HiFi-forstærker står i soveværelset sammen med computeren. Derfor har jeg god lyd, når jeg ser film fra computeren, da jeg har højtalere i stuen. Men hvis nu jeg vil have god lyd fra fjernsynet, skal jeg have koblet det til forstærkeren. Kan det gøres trådløst, når jeg har digitalt output i fjernsynet, og vil der i så fald være forsinkelse på lyden?

Mvh
Bo
Af Ponduus
Jo, normalt HDMI, hvis altså din computer har en HDMI-udgang. Når man snakker så store længder, betyder kvaliteten noget. Jeg ved ikke hvor meget det har at sige på kvaliteten af DVD-film, men det har noget at sige på Blu-ray.
Af DjBeau
Hvad giver egentlig det bedste signal?

DVI-DVI
HDMI-DVI
eller
HDMI-HDMI
Jeg har nemlig masser af indgang, så alle tre løsninger kan gå.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Same-same. Du vil have nemmere ved at bruge et HDMI kabel, så DVI-DVI løsningen er dum, hvis du vil bruge kablet til noget andet i fremtiden. I den sammenhæng er et rent HDMI-HDMI kabel at foretrække og så enten sætte det i HDMI udgangen på PCen eller benytte en DVI->HDMI konverter på grafikkortet.