Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Christian B
Mine forældrer er ude efter et fornuftigt 22 tommer lcd-tv til køkkenet. Jeg har efterhånden læst en masse om forskellige tv i 32tommer+ segmentet, men der er ikke mange meninger eller test at finde af 19-22 tommers skærme synes jeg O-O

Jeg har indtil nu kigget på Philips 22PFL5403D/10 http://www.consumer.philips.com/consume ... FL5403D-10 Har godt læst det har været kaldt tilbage pga. en fejl med noget print som kunne gå løs, men det skulle jo være løst nu. Hvad siger i, er det et fornuftigt valg???

Og hvis ikke hvad er så værd at gå efter??

Specifikationerne skal være lig med eller evt. bedre end det førnævnte Philips, og en god lyd bliver af mine forældrer også fremhævet som væsentligt, da det ikke vil blive koblet til noget eksternt lydgrej.

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe en ny gut her på forummet :)
Af SurfBoy
Christian B skrev:Mine forældrer er ude efter et fornuftigt 22 tommer lcd-tv til køkkenet. Jeg har efterhånden læst en masse om forskellige tv i 32tommer+ segmentet, men der er ikke mange meninger eller test at finde af 19-22 tommers skærme synes jeg O-O

Jeg har indtil nu kigget på Philips 22PFL5403D/10 http://www.consumer.philips.com/consume ... FL5403D-10 Har godt læst det har været kaldt tilbage pga. en fejl med noget print som kunne gå løs, men det skulle jo være løst nu. Hvad siger i, er det et fornuftigt valg???

Og hvis ikke hvad er så værd at gå efter??

Specifikationerne skal være lig med eller evt. bedre end det førnævnte Philips, og en god lyd bliver af mine forældrer også fremhævet som væsentligt, da det ikke vil blive koblet til noget eksternt lydgrej.

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe en ny gut her på forummet :)
Der er jo åbenlyse forslag fra Samsung , sædvanligt fra mig , det ene er et Samsung LE22A656 fjernsyn , det andet er en Samsung SyncMaster T240HD monitor med tuner , sidstnævnt 24 tommer (fåes også i 26") men så begge også i en bedre opløsning end fjernsynet.

Du kan se Samsung LE22A656 fjernsyn's indgangs side her .
Du kan se Samsung LE22A656 fjernsyn's specifikations side her .
Du kan se Samsung LE22A656 fjernsyn's feature/funktions side her .
(Husk der er kun Samsung Nordic AB support på købte model hvis model betegnelse ender på XXE)

Du kan se T240HD's indgangs side her .
Du kan se T460HD's specifikations side her .
Du kan se T240HD's feature/funktions side her .
(Samsung Nordic yder , såvidt jeg ved , 3 års ombytnings service på deres monitorer)
(Monitorerne er i billede aspekt forhold 16:10 i stedet for 16:9 - bare rolig de viser udmærkede TV billeder alligevel , jeg kender ikke billede aspekt forholdet på det nævnte LE22A656 fjernsyn)

Skulle I vælge at købe en model T240HD eller T260HD så check venligst at det rent faktisk er modellen med tuner at forhandleren sælger - nogle har det med at blande det sammen med at skærmenes opløsning er en form for HD i opløsningen (Skærmene er 1920X1200 , fuld HD er 1920X1080) og skærmene sælges også ,mener jeg, uden tuner og da hedder de bare T240 og T260 , og dem med tuner altså T240HD og T260HD .

M.v.h.

SurfBoy