Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

skal købe en 37 tommer fladskærm, ved dog ikke hvad for en det skal være. Havde tænkt på px80, dog synes jeg ikke er designet er ret fedt , derfor håber i kan anbefale en 37 tommer fladskærm af prisen 6000-8000

Hvad synes i om Sony KDL-37V4500??
Af zyckelmaster
Jeg ville jo til hver en tid anbefale dig PX80, hvis du vil have 37" i de prisklasse, men jeg går også mere op i billedets kvalitet fremfor om designet nu er helt hefter min smag (synes nu i øvrigt ikke at PX80 er helt tosset).

I øvrigt er det svært at finde gode fladskærme på 37" (der findes ikke ret mange 37") i den prisklasse.

Den eneste jeg kan komme i tanke om er Samsungs nye topserie kaldet 656. den kan du vist lige nøjagtig få til 8000 kr. i 37".

Hvis du vil gå op i 42" kunne LG's PG6000 være en mulighed. De flester i er hvert fald enige om, at den har et super design - og med lidt indstilling også et godt billede.

LG PG6000 fås også i 32" hvis du vil overveje at gå den anden vej - andre mulig 32" skærme kunne være Sonys D3000 eller igen Samsung 656...
Brugeravatar
Af kthomsen
Synes nu PX80'eren ser meget nydelig ud på væggen, især med en Blue-Ray pejs- eller akvariefilm kørende i baggrunden, når man har gæster til middag! :D
Af TYBO
Design er en smag sag og et TV er et møbel inde i stuen...derfor er den en vigtig faktor.
Personligt synes jeg også at PX80 ligner en sur mund og ville slet ikke have den ind i min stue....men det er en smag sag...andre synes den er ok.

Man skal dog holde sig til sit første instinkt.
Af hayabusa
Hopper lige på tråden herinde selvom jeg selv har oprettet en :p Desværre uden de ønskede svar...
Mit spørgsmål kører på om der er nogle tekniske og /eller synbare forskelle på px80 som 37 eller 40"
Af jiggaboi
Nu har jeg også tænkt på samsung modellen Samsung LE37A656, som jeg synes har fået gode anmedelser, dog har den ikke DVB-C. dvs jeg skal vel altid have en box ved siden af? hvis jeg skal have digital tv? , da jeg vil køre med analog.
Af jiggaboi
skal helst være 37, og plus så må den max koste 8k
Af TYBO
jiggaboi: Man har en tendens til altid at købe en skærm der er for lille...man vender sig lynhurtig til størrelsen og ønsker hurtigt at man havde købt en større... Plus så koster den altså kun 7800 incl fragt.
Af jiggaboi
ja det vel rigtig nok, men sidder dog kun 2 meter fra fjernsyn :P. Men vil stadig ikke have px80 :(

tror måske det bliver samsung modellen...medmindre i har nogle andre forslag??
Af TYBO
Husk at digital TV er på vej...så snart det er ude så vil billedet stå skarpt.
Har mens jeg skriver dette 2 unger til at sidde ca. 1½ meter meter fra TVet og se DVD...det står knivskarpt. (42").
Husk at hvis det hænger på væggen er kommer den længere væk end en CRT skærm er i dag.
Af Viva1
Hvis PG6000 designet falder i din smag så se evt på 37LG5000 eller 37LG5500, som godt nok er LCD men har flere rigtig gode detaljer samt samme dybe indstillinger som PG6000 serien.

Modellerne er sprit nye så du får også nyeste teknologi i disse specielt LG5500 som har MPEG4; altså HD modtager til DVB-T. De fås fra godt 7k og op.

Held og lykke.