Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer !

Jeg har læst mange anmeldelser og tråde herinde - dog er jeg lidt usikker på mit valg. Jeg synes jeg står lidt imellem 2 grøfter.

Grunden til det er, at jeg egentlig gerne vil have en større skærm / widescreen. Jeg har pt en 19 tommer samsung syncmaster 930bf. Jeg synes at kunne se, at 24 tommer skærmene ikke er så hurtige som 22 tommer skærmene. Er dette et problem, når nu jeg spiller en smule Call of duty 4, en halv til en hel times tid om dagen ?

Det ser bare ud som om man ikke anbefaler 24 tommer til gamere - men er man det når det ikke er gaming det hele ? :-) SKærmen skal ikke bruges til vilde grafiske opgave, Kun meget lidt amatør opgaver.

Jeg har været nede i nogle butikker og se forskellen på en 22 tommer og 24 tommer. Det ser ud som om at en 22 tommer ikke gør den store forskel størrelsesmæssigt, fra min nuværende 19. Et sted tiltaler 24 tommer mig mere?!

Jeg vil give max 3500-4000 for skærmen.

Desuden overvejer jeg lidt om jeg skal vælge glossy eller ej - er der fordele/elemper ved glossy? Jeg synes det ser ok ud på en bærbar, men en stationær ?

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.

Samsung T220, synes jeg ligner lidt for meget et TV end en computerskærm, så altså, det må gerne ligner en monitor :-)

Mange tak på forhånd folkens.

mvh
Padden.
Af k.m.
Jeg har ikke haft 24", men jeg er i hvert fald rigtig godt tilfreds med min Samsung Syncmaster 2253BW (22" widescreen, 2 ms responstid). Ingen problemer med delay i spil, og en dejlig størrelse der passer fint på et skrivebord.

Havde en 19" (også Samsung) CRT skærm før, og den her er dejligt meget større - grunden til at du ikke synes den virker større er nok at den ikke er meget højere, men det du får ekstra i bredden kan virkelig mærkes!
Af Pade2204
ok, meget interessant, at du synes det alligevel giver noget størrelsesmæssigt, når man går fra 19 tommer CRT, til 22 tommer wide. Det vil jeg tænke over.

Er der nogen der har et bud på en ok gamerskærm i 24 tommer klassen ?

Ellers bliver det indenfor 22 tommer min skærm skal findes - den skal trods alt spilles lidt på.