Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey

I forbindelse med min sidste tråd vedr. 37A656 og 9603D vil jeg gerne forlænge det længere ud og spørge direkte til Phillips' skærm

Min lejlighed er ret lysstærk, og computeren bliver en af mine hovedtilslutninger, hvorfor plasma som sådan er sorteret fra. Desuden er skærmen til værelset hvorfor 32/37" er størrelsesvalget.

Budget til skærmen er cirka 10.000 kr.

Computeren tilsluttet bliver en macbook pro og vil derfor gerne have fuld HD til at trække 1:1 pixel gengivelse.
Har set billedet på tv'et live og syntes det er virkelig flot og med en okay sort, selvom jeg vil tro en kalibrering vil kunne bringe det i bedre gengivelse end Fonas opstilling havde. Har set det andre steder med både analog og blueray....

brugsønsker:

-analogt fjernsyn fra væggen uden selector/zaptor
-computer skærm tekst/3D-CAD
-Spil (computer) og på kort sigt x360/ps3
-dvd

Nogle der har erfaringer/input til et sådan køb? ;;)

Kommentarer er velkomne.

Desuden overvejer jeg groft at vente til august for at se hvad Pioneer's nye LCD skærme kan. Ydermere lurer jeg stadig på KURO skærmen da de er nede i 15K og K8 generationen i 42" bliver lidt på markedet endnu. (kan måske via forbindelse trække yderligere 10-15% af KURO købsprisen...)
Nogle kommentarer yderligere på denne overvejelse med de brugsønsker jeg har, selvom de står i modsætning til hvad jeg har skrevet for oven?

på forhånd tak!