Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRLUND
Jeg har lige, for 5minutter siden, købt et panasonic 42" PZ85.
Da jeg hverken har haft fladskærm før, og derved heller ikke haft plasma skærm er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre når jeg får det hjem.

Jeg har hørt lidt om at man skal have en DVD-film kørende på skærmen i 3 dage/ 24 timer i døgnet. Kan det passe? og hvor kan man eventuelt købe en sådan dvd?

Og så ville jeg desuden gerne vide om der er andre ting jeg skal tænke på når jeg lige har fået plasma... rengøring, vedligeholdelse osv.

På forhånd tak.

Har desuden også købt. et Philips MCD988 anlæg. NICE design! :p

MRLUND
Af Ponduus
Da jeg fik mit 37 PX80 hjem brugte jeg det bare some normalt tv. Passede dog på ikke, at have stille stående billeder, samt undgik jeg tv-logoer på skærmen i for lang tid. Desuden fik jeg at vide, af min forhandler, en butik der er medlem af Panasonic Center, at faren ved burn-ins er lille.

I den halvanden måned jeg harhaft mit tv, har jeg slet ikke oplevet noget der bare ligner burn-ins. Og nu bruger jeg tv'et som jeg ville have gjort med et hvilket som helst andet tv :)

Men nu er jeg jo også bare en forbruger uden forstand på det tekniske ;)
Af NoNameDesigndk
hvor købte du og hvor meget skulle du slippe ?

Jeg har haft PZ80 et par dage nu, og jeg har heller intet oplevet selvom jeg næsten kun ser en tv-kanal, og jeg har set x antal blu-ray/dvd film med sorte barer øverst og nederst.. intet at se på noget tidspunkt.. men jeg passer dog også en smule på at en pauset dvd/BD ikke står for længe, så skifter jeg lige over på tv i mens.. (ved ikke om det er nødvendigt.. )
Brugeravatar
Af Stefan V
Der er en masse tråde i forvejen der omhandler dette emne :)
søg lidt rundt i forummet!
Skru lidt ned for kontrasten de første 2-300 timer, og ellers bare brug fjernsynet normalt. Så skal det nok gå problemfrit.
En ting du skal være opmærksom på er, at hvis du har samme billede stående på skærmen i længere tid, så kan det "brænde fast"

God fornøjelse med dit nye stykke legetøj :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Link til vores artikel om burn-in:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835

Den kunne du også have fundet ved at søge på "burn-in" her i forum eller ved at kigge i menuen til venstre på forsiden under "TV skærme"...

Der er ikke nødvendigt at købe nogen DVD for at tilkøre skærmen. Hvis du vælger at benytte en break-in DVD, så kan den downloades i vores artikel, men husk lige på at du ingen glæde har af dit TV imens det står og brænder effekt af. Du vil være bedre tjent med at se noget TV fra forskellige kanaler og skrue lidt ned for kontrasten det første stykke tid.