Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ærede brugere.
Jeg skal ud og investere i en fladskærm, og i den forbindelse er jeg i akut nød efter lidt hjælp (gode råd).
Jeg har ingen præferencer til LCD/Plasma, dog har jeg disse krav til en kommende skærm:
-Den skal være 40"/42"
-Min PS3 skal kunne fungere optimalt sammen med den.
-Jeg vil meget ofte (min. 15 timer om ugen) bruge den som ekstern skærm til min PC via HDMI stik.
- sport (især fodbold) skal den kunne vise skarpt uden at "trække spor" over skærmen.
- Prisen må gå op til ca. 20.000, men selvfølgelig gerne lavere.
- og så skal den naturligvis være forberedt til diverse nye signalformater.

Jeg ville sætte utrolig meget pris på hvis nogle herindefra kunne hjælpe mig lidt i mit valg af skærm, både kunne fortælle mig lidt om hvilke egenskaber jeg skal være opmærksom på, og måske endda kunne give konkrete bud.
På forhånd mange tak for hjælpen, og god weekend
Kasper Binder
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sony X 3500 er et oplagt bud.
Af kasperbin
Meget pudsigt, så er det netop den omtalte Sonymodel og så PDP-428XD jeg har kigget på. Nogle der kan komme med nogle pro's/con's for de to?
Jeg hørte fra en "ekspert" at Pioneers farvegengivelse af sort og hvid ville være langt bedre end Sony's men har endnu ikke set de to i samme butik, og dermed haft muligheden for at sammenligne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pioneer er klart det bedste tv, men til pc-brug er plasma ikke velegnet. Vi har tests af begge tv, dog ikke i de samme størrelser som du har kig på her.

Brug lidt tid på at kigge i vores tv-sektion på forsiden. Der er mange links du kan bruge i menuen i venstre side.
Af ribs
yakken skrev:... men til pc-brug er plasma ikke velegnet...
Gælder det også hvis man kører sit TV signal (Analog og Digital) gennem sin PC (Medie Center)???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu handler den her tråd jo om en skærm der bruges til at arbejde med PCen på, så det kan ikke sammenlignes. Det er ligegyldigt hvor TV signalet kommer fra - Pioneer er stadig en bedre skærm.

Mit forbehold imod PC-brug går udelukkende på risikoen for burn-in ved så lange perioder med et staionært billede.
Af TYBO
Er det bare mig som synes at det er vildt mange penge for en 40" ?
Husk at med 40" og 1920*1080 så skal du sidder MEGET tæt på skærmen for at læse hvad der står.
Hvis du gør dette så er den sikkert helt fin til dit behov.

Hvad er det lige der gør denne skærm så meget bedre end andre ?

Du kan få mange fede 46" i full HD til langt under denne pris.

Du kan spare ca. 2500kr ved køb i udlandet men i forhold til hvad den koster så er det nok ikke det værd.
Af Yonzie
Med "ekstern skærm", mener du da til normal computerbrug, eller spil, film og lignende?
Min præference er klart Plasma, men det vil ikke være optimalt til normal computerbrug. Fordelene er at sort er mere sort og farverne er bedre. Til gengæld er Plasma ikke optimalt hvis den skal bruges om dagen et lyst sted, LCD har et meget kraftigere billede. Det er til gengæld ikke så fedt om aftenen/natten, da der så kan være for meget power på.