Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af egge
Hej

Har lige et par spørgsmål. Jeg står og skal købe en ny skærm, men er lidt i tvivl. Jeg har kabeltv og bruger min dvdoptager som mellemstation. Hvad skal jeg bruge i fjernsynet? Ser mest fodbold og alm tv samt selvfølgelig en film i ny og næ. Skal jeg have DVB-C eller er det noget der allerede er i en dvdrecorder? Sony rdrHX725.. Gider ikke 2 remotecontrols.

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på? Hvilke specifikationer skal jeg gå efter?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg overvejer Philips 32PFL9632 eller sony 32D3000

Tak
Af Zacho
Tuneren i DVDoptageren er nok en analog, du kan få nogle med digital men kender kun nogle med DVB-T ikke C til kabel.. Så jeg tror at med mindre du kører det gemmem Tv'et så hænger du nok på en ekstra boks.. Ved ikke om jeg er galt på den?
Af egge
Nej det er du sikkert ikke. Jeg må altså med andre ord finde et fjernsyn med DVB-C?? Er det ikke rigtigt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Yes, hvis du vil have digitalt kabel-tv skal du køre antennekablet direkte ind i et Tv med DVB-C eller anskaffe en ekstern boks med indbygget DVB-C tuner.