Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaalle1979
Sony KDL-32P3000 blev kåret som det bedste 32" tv af Tænk og test og koster kun ca. 6000kr. Er der nogen herinde som også kan udtale sig om hvordan fjernsynet klarer sig med analogt signal?

Måske det var værd for flatpanels at lave en test til sammenligning med det højt priste 32D3000, som det slår med små marginaler i Tænks test...
Af lennon
Mener ikke "Tænk" just er kendt for de mest seriøse test. Men derfor kan det godt være et udmærket køb.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan også næsten garantere at vi ikke tager P3000 ind til test. Skærmen repræsenterer ikke nogen væsentlig nyhedsværdi ift. de mange andre spændende skærme der er på markedet og især ikke da vi allerede har haft D3000 til test.
Af keler
Er p3000 nyere end d3000?
Af Kaalle1979
lennon skrev:Mener ikke "Tænk" just er kendt for de mest seriøse test. Men derfor kan det godt være et udmærket køb.
Hvorfor skulle de ikke være seriøse med deres tests?

32D3000 står også i toppen som den gør så mange andre steder, og Panasonics modeller har også ligget i front. Så mon ikke der er en sandsynlighed for at deres test af P-modellen skulle være til at stole på?

Men jeg havde jo også håbet på at nogen måske havde ét stående hjemme i stuen og kunne give en tilbagemelding på det.
Af Kaalle1979
keler skrev:Er p3000 nyere end d3000?
Jeg er ikke sikker på om P er nyere end D, men det tror jeg den er. Ikke desto mindre er D stadig bedre på papiret og højst sandsynligt også i praksis. Men for en som mig der sjældent ser fjernsyn men gerne vil have en rimelig kvalitet tror jeg sagtens jeg ville kunne klare mig med P, da jeg heller ikke har brug for DVB-C modulet.
Har også lige fundet P modellen til 5000kr så det må siges at være et godt køb.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har P modellen også 100 Hz?
Af Kaalle1979
yakken skrev:Har P modellen også 100 Hz?
Nej det har den ikke.

Sjovt at Tænk rent faktisk har vurderet den bedre til panoreringer end D modellen. Læste lidt om deres tests. De bliver åbenbart udført i samarbejde med andre forbrugerblade på et testinstitut i Tyskland. Billedet står for 40% af vægtningen i deres tests.
Af penther
"tænk og test" er gode tests til normale forbruger, da market mange gange er for broget. men p3000 er nok en af de værste man kan købe i betragning til hvis man stadig er heldig at kunne skaffe sig en d3000. der er mange andre mærker som er meget bedre i den pris klasse. ser det også konstant med hvidevare test. der var en om aeg og andre, aeg vandt da den havde et spareprogram, (brugte mindre vand). det er også fint nok men man glemmer lige der alså stadig er vaskemiddel i tøjet. så folk uden allergi får æset sin hud, folk med allergi = meget værre (har selv allergi). så læs altid flere professionale tests fra indland og udland og dan et samlede indtryk, det plejer at virke for mig :)
Af Kaalle1979
Nu er P3000 i hvert fald bestilt til en pris på 4700kr hvilket må siges at være en meget rimelig pris hvis tv'et lever nogenlunde op til hvad tænk udtrykker. Ved godt jeg ikke får mig en D3000 (som også har været svær at opdrive), men for én som tænder sit fjernsyn én gang om ugen og ser analogt tv har jeg forventningen om at jeg nok skal få et fjernsyn som lever op til mine krav. Har også læst et par tests på nettet af det, hvor de også giver positiv kritik af tv'et.

Skulle gerne få det i næste uge, og så kan jeg jo altid lige vende tilbage med en vurdering af billedkvaliteten.
Af Nick_S
Ville nok vælge 7762 fra Philips over P3000. Mener det fås til lige omkring de 5k også.

Desuden er D3000 ikke så fandens svær at finde...
http://www.sparshop.dk/lcd_plasma_tv/so ... 05_da.html

Done =)

Men hvad. P3000 er på ingen måde et dårligt tv til prisen. Gør det skam udmærket. Bare man ikke forventer D3000 kvalitet tror jeg ikke du bliver skuffet for de penge du har spenderet :)

/Nick
Af abebjorn
32P3000 fås i Fona til 5.000 kr. Min søster købte et, som hun fik forhandlet ned i 4650 kr. Hun har tilsluttet et analogt signal fra Stofa, hvilket ser ganske fint ud, især til prisen.
Af aaroe
abebjorn skrev:32P3000 fås i Fona til 5.000 kr. Min søster købte et, som hun fik forhandlet ned i 4650 kr. Hun har tilsluttet et analogt signal fra Stofa, hvilket ser ganske fint ud, især til prisen.
Det var sgu billigt, især når man tænker på at det er i Fona. Synes ikke lige jeg kan se den på deres hjemmeside... Var det et lokalt tilbud?
Af abebjorn
aaroe skrev:
abebjorn skrev:32P3000 fås i Fona til 5.000 kr. Min søster købte et, som hun fik forhandlet ned i 4650 kr. Hun har tilsluttet et analogt signal fra Stofa, hvilket ser ganske fint ud, især til prisen.
Det var sgu billigt, især når man tænker på at det er i Fona. Synes ikke lige jeg kan se den på deres hjemmeside... Var det et lokalt tilbud?
Det ved jeg faktisk ikke! Det var i en Fona i Århus C, lørdag lige inden lukketid!