Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lpou
Hej i stuerne.

Jeg er i gang med at se mig om efter en ny skærm, jeg har pt en Viewsonic 201b med S-ips panel, den har jeg været glad for men den er begyndt at te sig lidt med noet grønt skær, syntes ikke jeg har kunnet justere mig ud af det.
Jeg kigger så på nye skærme og opdager at de bruger helt andre paneler, hvad er værd at gå efter, er den Viewsonic jeg har skrevet i overskriften noget ved eller der andre der gør det bedre til overkommelig pris og 22" er fint, behøver ikke mere.
Hvilket panel har sådan en egentlig, syntes nemlig ikke jeg kunne finde noget om den her på siden.
Håber på hjælp inden jeg får købt noget jeg ikke bliver glad ved.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle 22" skærme har et TN panel i øjeblikket, med mindre man ser på mere specielle modeller. Hvis du sætter pris på betragtningsvinklerne på din nuværende skærm, så vil du ikke synes om et TN panel.

Du er vel klar over at punktstørrelsen på en 22" er markant større end på din 20" skærm? Det er ret synligt hvis du ikke lige spiller på skærmen, så du bør måske overveje en anden størrelse. 20" måske.

Er Widescreen et must?

Du kan hente inspiration her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&
Af Lpou
Ved nærmere undersøgelse kan jeg godt se jeg stadig skal gå efter en 20" LG har bla. denne som jeg syntes er interessant. LG L207WT-PF
Jeg er lige glad med om det e n Widescreen eller ej, jeg vil bare have noget rigtig godt for pengene og bruger den til alt fra spil til serveropsætninger (KVM switch) vil bare gerne at der er både VGA og DVI