09 apr 2008, 17:14
Jeg har levet et schematic over det "setup" jeg har tænkt mig. Det er vedhæftet.
Det lidt specielle er at mit fladskærms-TV hovedsageligt skal have gode egenskaber som computerskærm. Samtidig vil jeg acceptere de fleste tradeoff's ifht. afspildning af film og lignende.
Jeg er ikke den store TV-haj, så det er miligt at jeg begår nogle basale fejl. Isåfald, hvilke?
I øjeblikket har jeg et Philips 32PF7320. Det er ikke godt-nok.
Scenariet er følgende:
1. Kæresten sidder og ser "Det lille hus på prærien" (
2. Jeg kommer hjem.
3. Hun bliver sendt i køkkenet.
4. Jeg docker min Laptop.
5. Jeg slår over på DVI fra docking-stationen.
6. Sætter mig i sofaen.
7. Jeg kan nu fortsætte, det jeg nu var igang med på arbejde. (Læse en PDF, Simuleringer af kredsløb... o.lign) mens maden bliver færdig
Ja livet er skønt.
Problemet er bare, at opløsningen/kontrasten/you-name-it på mit Philips 32PF7320, i 3m afstand er horribel. Jeg kan ikke læse hvad der står i min PDF.
Hvilke parametre skal jeg se efter? Bemærk at løsningen ikke fysisk må være mere end 1m i bredde, så en projektor er ikke en løsning.
MVH
Klaus[img]http://img167.imageshack.us/img167/8241/setupyc6.jpg[/img]
Det lidt specielle er at mit fladskærms-TV hovedsageligt skal have gode egenskaber som computerskærm. Samtidig vil jeg acceptere de fleste tradeoff's ifht. afspildning af film og lignende.
Jeg er ikke den store TV-haj, så det er miligt at jeg begår nogle basale fejl. Isåfald, hvilke?
I øjeblikket har jeg et Philips 32PF7320. Det er ikke godt-nok.
Scenariet er følgende:
1. Kæresten sidder og ser "Det lille hus på prærien" (
2. Jeg kommer hjem.
3. Hun bliver sendt i køkkenet.
4. Jeg docker min Laptop.
5. Jeg slår over på DVI fra docking-stationen.
6. Sætter mig i sofaen.
7. Jeg kan nu fortsætte, det jeg nu var igang med på arbejde. (Læse en PDF, Simuleringer af kredsløb... o.lign) mens maden bliver færdig
Ja livet er skønt.
Problemet er bare, at opløsningen/kontrasten/you-name-it på mit Philips 32PF7320, i 3m afstand er horribel. Jeg kan ikke læse hvad der står i min PDF.
Hvilke parametre skal jeg se efter? Bemærk at løsningen ikke fysisk må være mere end 1m i bredde, så en projektor er ikke en løsning.
MVH
Klaus[img]http://img167.imageshack.us/img167/8241/setupyc6.jpg[/img]