Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa Flatpanels!

Jeg sidder med et Sharp XD1E 46" TV og en computer med et HD3450 grafikkort i(dvs lyd og billede køre igennem DVI porten). Forbindelsen mellem computer og TV er først en DMI > HDMI "Converter" og derfra et HDMI kabel op til TV'et.

Når jeg prøver at afspille en HD film (720p) fra computeren's Harddisk og kører filmen i full screen kommer der vendrette streger (med en grøn nyance <- stavehat) hen over skærmen en gang i mellem, altså de blinker lige et kort øjeblik.

Hvad skyldes dette? Et for "lille" HDMI kabel?

En lille film med problemet kan downloades her:

------------------------>Film<------------------------

Mvh.
Senest rettet af FnaX 09 mar 2008, 20:04, rettet i alt 3 gange.
Af FnaX
Slet ingen der kan komme med en årsag til problemet? :(
Af teamet
Jeg har ikke svaret, men du kan jo prøve at lokalisere problemet. Prøv andre porte på tv/pc og evt anden tilslutningsmulighed. Derefter kan du vel forsøge med at slå nogle af de forskellige billedforbedringteknologier fra.

Hvis det endelig skulle være tilslutningen, så tror jeg da det er mere oplagt, at det er konverterens skyld end kablets - men du kan måske låne et kabel af en kammerat og checke?

blot forslag.. staves btw nuance ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville forsøge at få lånt en HD afspiller der IKKE er bundet af software mv. i en computer. Dvs. en PS3 eller en BluRay afspiller i stedet. Mit første gæt ville være en fejl i computeren, men da der er så mange faktorer der kan bidrage, så ville det være rart at kunne fjerne TV'et fra listen over fejlkilder.