Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så er der endelig bevis på at tapeconnection ikke overholder købeloven. De er kommet på forbrugerstyrelsen liste over firmaer der ikke efterlever forbrugerklagenævnets afgørelser, Firmatjek:

http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pr ... tjekfeb27/

Det er både godt og skidt.

Godt fordi det beviser, at firmaet ikke overholder købeloven. Jeg håber det betyder at det vil afholde andre forbrugere fra at benytte sig af dem.

Skidt, fordi det kan betyde at min egen sag vil blive trukket yderligere i langdrag. Hvis jeg skulle gå hen at vinde, er det jo ikke sikkert at de vil efterleve denne afgørelse. Så må jeg trække dem i retten, og derved trækker sagen ud.
Af zyckelmaster
Det er jo en trist erfaring med en forhandler - er der andre som kan bidrage med tilsvarende negative oplevelser med dem, eller kan man generelt regne med Tape Connection? I følge deres hjemmeside giver de jo bl.a. tre års garanti...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der var en hel del kunder der fik problemer da deres Philips 9731D havde fejl i 37" modellen sidste år. Jeg husker ikke udfaldet, men sagen endte i nyhederne da både Philips og Tape Connection nægtede at give penge retur.
Af madass32
bedste eks. på at parallel import er risikabelt :o

men billigt :p
Af jakobnybo
Jeg har ikke købt store ting i Tape Connection, men gik derind da jeg ville kigge på fladskærm. Jeg havde så faktisk bestilt, dengang, et Samsung M87 i 32".

I starten da jeg gik derind og fik lidt rådgiving følte jeg ikke rigtig de havde lyst til at hjælpe mig. Ekspedienten var meget uklar på mange af de spørgsmål jeg stilte. Men var så "smask forelsket" i det Samsung M87 at jeg bare måtte have det, så bestilte det hos dem. Inde i butikken havde de godt nok kun M86, men han sagde de sagtens kunne bestille den anden model M87 i 32".

Han bestilte det så, men da jeg ikke havde hørt fra dem i 3 uger ringede jeg og spurgte hvor det blev af. Han kunne så fortælle mig de slet ikke har været i stand til at kunne bestille og levere et M87 i 32" og at der nu var en M86 i 37" på vej hjem. Men da jeg hverken havde råd eller plads til det på mit værelse sagde jeg at det kunne de lige så godt anullere for det gad jeg ikke at have.
Det kunne ekspedienten som jeg talte med ikke gøre. Det var på vej hjem og færdig basta og jeg skulle betale for det. Det pis gad jeg simpelthen ikke at høre på så jeg gik derind dagen efter og fik mig en snak med butiks chefen og fortalte at det kan da overhovedet ikke være min fejl de laver en bommert og jeg så SKAL betale for et TV jeg hverken har råd til eller plads til og heller ikke er den model jeg egentlig ville have.

Efter en lille samtale med butikschefen skulle han nok sørge for jeg hverken skulle betale for det eller noget som helst. Han spurgte efterfølgende om der var et andet jeg ville have, men sagde nej tak til et andet efter en sådan elendig service!

Denne sag har dog ikke noget tilfælles med hensyn til ikke at efterkomme Købeloven, men synes da lige i skulle have historien.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lugter lidt af at en specifik medarbejder selv har taget et initiativ han på ingen måde havde belæg for og derefter har forsøgt at redde sin egen r... ved at skyde sorteper over på dig.

Sådanne oplevelser vil nok afskrække de fleste fra at handle samme sted igen, men man kan jo håbe at det virkelig bare var et problem med den pågældende medarbejder og ikke virksomheden generelt.
Af jakobnybo
yakken skrev:Det lugter lidt af at en specifik medarbejder selv har taget et initiativ han på ingen måde havde belæg for og derefter har forsøgt at redde sin egen r... ved at skyde sorteper over på dig.

Sådanne oplevelser vil nok afskrække de fleste fra at handle samme sted igen, men man kan jo håbe at det virkelig bare var et problem med den pågældende medarbejder og ikke virksomheden generelt.
Hvorfor skal du være så ekstremt belastende overfor mig hele tiden?! Først bliver man næsten skældt ud for at misforstå/opfatte noget, det samme gør du igen, nu har du låst et af mine emner og nu står du og siger det nok bare er en specifik medarbejder som forsøger at redde sin egen røv. Jeg synes ikke du opfører dig specielt pænt!

Jeg valgte nok ikke at fortælle dette hvis jeg ikke synes det havde noget med sagen at gøre. Den medarbejder jeg talte med repræsenterer jo Tape Connection, overfor mig, som kunde. Det kan godt være det er ham som laver en bommert, men for mig er det "ham" som er Tape Connection. Desuden, som jeg har skrevet, talte jeg også med butikschefen og han repræsenterer i hvert fald Tape Connection!
Af Krede :)
Her har i TC's egen udlægning af sagen: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63714

jakobnybo: Jeg ved ikke hvilke erfaringer du har med yakken forud for dette, siden du tager sådan på vej, men jeg synes ikke yakkens indlæg bebrejder dig noget? Kan ikke se det "belastende" i hans indlæg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
jakobnybo skrev:Hvorfor skal du være så ekstremt belastende overfor mig hele tiden?! Først bliver man næsten skældt ud for at misforstå/opfatte noget, det samme gør du igen, nu har du låst et af mine emner og nu står du og siger det nok bare er en specifik medarbejder som forsøger at redde sin egen røv. Jeg synes ikke du opfører dig specielt pænt!

Jeg valgte nok ikke at fortælle dette hvis jeg ikke synes det havde noget med sagen at gøre. Den medarbejder jeg talte med repræsenterer jo Tape Connection, overfor mig, som kunde. Det kan godt være det er ham som laver en bommert, men for mig er det "ham" som er Tape Connection. Desuden, som jeg har skrevet, talte jeg også med butikschefen og han repræsenterer i hvert fald Tape Connection!
Hvad snakker du om? Jeg tager jo dit parti i sagen og så brokker du dig over det bagefter? Jeg har bestemt intet udestående med dig, så hvis du føler at der køres hetz imod dig, så send mig venligst et par referencer.

At jeg låser din tråd har ikke noget med dig personligt at gøre, men når du efterspørger en måde at stjæle kabel-TV på, så må du sq finde dig i at dine tråde låses!

Edit: Jeg har nu kigget alle dine indlæg igennem og der er ikke et eneste af dem hvor jeg kommer med kritik af dig som person eller på anden måde kommer med udsagn du burde tage så nært. Jeg har i et tilfælde kommenteret dine synspunkter mht. fuld HD, men hvis du tager det ilde op, så må det være din egen hovedpine...