Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg havde oprindeligt bestemt mig for Samsung 2232BW, da jeg synes det havde en rimeligt neutralt design og så vidt jeg kan forstå en udemærket præstation(omend med andre konkurrenter som HPen der er bedømt til bedre, men jeg bryder ikke om designet, da jeg helst bare vil have "sort").

Nu er jeg dog kommet i tvivl da jeg også har kigget på Samsung SyncMaster 245B. Jeg synes bedre om designet, da den er endnu mere traditionel(imodssætning til 2232BWens glossy look og runde underkant) og så giver den hele 24 tommer jo. Men jeg har sgu svært ved at genneskue om den præstationsmæssigt til gaming og alm. brug er dårligere end 2232BW, som trods alt er 800 billigere.

Så kort opsummeret: Samsung 2232BW imod Samsung SyncMaster 245B.

Kriterier: Skal som sagt bruges til gaming og almindelig office brug(word, excell).. måske en film i ny og næ. Samtidig værdsætter jeg en skærm der "bare" er sort uden stålkanter etc.

1) Hvad siger folk der har mere forstand på det end jeg har(læs: jer eksperter..hehe) ?

2)ville I ligefrem foreslå en helt anden skærm med de nævnte kriterier?

3) er 24 tommer ligefrem "for meget" på de ca. 50 cm jeg sidder idag til skærmen? (aner ikke hvad man foreslår man max. bruger i skærmstørrelse)

4) Bør man vente på teknologisk udvikling/prisfald?

Mange venlige hilsner
Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Søg på 245B og 2232B her i forum. Der er en del kommentarer om begge og for 245B's vedkommende er de ikke overvejende positive.
Af Mayol
OK.. Will do. Synes dog jeg havde søgt en del men prøver endnu en gang :0)
Af Mayol
Først, vil jeg lige rose flatpanels.dk. Ofte sidder man på 4-5 forskellige hjemmesider for at føle sig dækket ind, men jeg er efterhånden endt med kun at bruge dette site(forummet) og så de anmeldelser jeg kan finde på nettet. Så klap for skuldren for godt arbejde !

Hvad angaår 245B synes jeg, at kunne finde to kritikpunkter. Betragtningsvinkel og farvegengivelse. Jeg synes dog ikke disse tillægges den samme "ødelæggende" effekt i anmeldelserne i forhold til visse indlæg her på siden.

Jeg har stået i butikken med sytten forskellige vinkler til skærmen og synes ikke jeg så det store problem(der var et FPS-spil på dog.. måske ikke bedste måde at bedømme det).

Når jeg som "standard-bruger", der ikke er grafikker og men skal bruge en skærm til spil,tekstbehandling og "internet-surfing" vil jeg mon så overhovedet bemærke disse to ting(betragtningsvinkel og farvegengivelse)?

Min bekymring går på om jeg risikerer at dumpe skærmen på baggrund af kriterier som ligger voldsomt over mit "standard" bruger-niveau.At jeg er for kræsen i forhold til mit egen udgangspunkt og ender med at dømme skærmen udfra en kræsen grafikers kriterier, der ligger voldsomt over mine egne kriterier.
Af Mayol
yakken skrev:Måske vil denne artikel ændre din holdning:
http://www.behardware.com/articles/681- ... cally.html

De brugere der har klaget over skærmens egenskaber har på ingen måde brugt den til professionelt fotoarbejde.
Sjovt nok den eneste artikel jeg undlod at læse .... Super, tak for tippet!

Bare freaking irriterende :0D ... endelig en skærm jeg faktisk synes om designmæssigt ! ... Tror jeg vil vente en 3 mdr. for at se hvad der dukker op ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kunne også overveje at vælge en skærm der ikke er baseret på TN teknologien. Så undgår du disse problemer. Hvis prisen er en vigtig faktor, kan du også overveje at bestille fra eksempelvis England. Flere af vore brugere har købt Dell skærme fra England idet man kan benytte sig af den internationale garanti på disse skærme. Dog vil du så skulle leve med en sølvfarvet kant på skærmen.