Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Lad mig starte med at sige, at jeg fatter minus af det meste af snakken om krav og specifikationer til et flad-TV, så betragt mig som et fatsvagt 3-årigt barn :)

Som overskriften siger, skal jeg bruge et nyt TV til stuen. Der skal ikke tilsluttes PC, og jeg har et glimrende SONY surround anlæg. Jeg forestiller mig et 37-42" TV.

Jeg ved ikke hvor vigtigt, det er med fuld HD, da jeg ikke forstår betydningen, men det er vel meget rart at have med, men omvendt ikke en afgørende faktor.

Har kigget lidt på nogle modeller fra Både SONY og Panasonic, men er ikke kommet til en konklusion endnu. Ved heller ikke, om det skal være LCD eller plasma, men det er vel ikke så afgørende, da der er minusser og plusser ved begget typer.

For at gøre en lang historie kort: HJÆÆLP!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en hel del tråde her i forum der tager kampen op imod kravet om fuld HD. Vi har også et par artikler på forsiden (under vores fokusartikler) der hjælper dig på vej til at bestemme din skærmstørrelse og om du har behov for fuld HD i den sammenhæng.

Hvis du vil have det bedst mulige billede og samtidigt have fuld HD, så er Panasonic PZ70 et godt bud. Modellen er næsten identisk med PZ700 som er anmeldt her på siden, med undtagelse af lydsystemet, men da du jo har et surroundanlæg, så er dette mindre vigtigt.
Af Svalebech
Jo tak. Det lyder da interessant. Lige bortset fra at PZ70 er lige lidt dyrere end de 10-12.000 såvidt jeg kan google mig frem til :)

Måske jeg skal vælge en af deres tidligere modeller, fx. TH-42PX70EA
som jo vandt EISA AWARD 2007-2008 KÅRET SOM EUROPA´S BEDSTE HD-TV?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Eisa awards giver vi ikke så meget for herinde. Den er lidt for kommertiel. Men PX70 ER dog et godt TV, men om man så kan lide designet er noget helt andet... ;)

Jeg kan nu godt finde PZ70 til dit budget:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=391048
og i den Europæiske version:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=391529

Direkte fra den danske leverandør via Geco.dk koster den lidt mere:
http://www.geco.dk/product.asp?product= ... b=5&page=1
Af Svalebech
Kanon! Så må det jo være vinderen.

Hvad er så lige forskellen mellem den første og den europæiske, og hvorfor er den ca. en tusse dyrere via DK-importøren?

Tusind tak for hjælpen! Jeg må sige, at flatpanels.dk fuldt ud lever op til sit positive ry (B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den danske version er leveret med garanti fra den danske Panasonic leverandør. Det er de andre to ikke - de skal sendes retur til forhandleren som så sender den retur til oprindelseslandet, idet de er parallelimporterede.

Der burde ikke være forskel på PZ70E og PZ70, ud over at PZ70E direkte er rettet imod det europæiske marked, dvs. menuer mv. Begge skærme vil være identiske både i udseende og billedkvalitet.
Af Svalebech
Okay. Så hvis du skulle vælge, hvilken ville det så være?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uhhh, det skal man aldrig spørge mig om. Jeg ville spare lidt mere sammen og nappe et Pioneer 428XD 8)

PZ700 ville dog være mit andet valg (jeg sætter pris på en ordenlig højttaler) og da PZ70 er identisk, så er det helt klart et godt valg. Husk dog på at Panasonic skifter alle deres modeller ud allerede i marts i år, så du vil med meget stor sandsynlighed se at PZ70 udgår om få måneder og erstattes af noget endnu bedre - som dog også vil koste noget mere i starten.
Af Svalebech
Fair nok, men jeg mente af de 3 udgaver af pz70 :)

Jeg skal bruge TV´et nu, så jeg har ikke tålmodighed til at vente. Så kan man jo blive ved. Al teknologi er jo forældet den dag, det langes over disken......
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville sætte pris på den danske garanti, men ellers er det nok PZ70E jeg ville satse på.
Af Solaeg
Du burde også overveje "grundmodellen" 42-PX70. Det lyder ikke som om, at du har brug for FULL HD, og de har svjh også et lidt større strømforbrug (når vi taler om plasma). Den har nogle okay højtalere til normalt tv-brug, og analogt tv klarer den fint.

42-PX70 kan fås fra omkring 8500,-

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=382483