Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af contreau
Jeg overvejer at købe en fladskærm over nettet.

Da priserne er meget forskellige på nettet end i butikkerne vil jeg helt klart købe over nettet og spare de mange tusinde kroner :-)

Men har hørt en masse dårligt om getnmore.dk bl.d. at de skulle har mistet deres e-handelsmørke (som er billigst på det tv jeg overvejer panasonic th42px70), hvad er jeres mening om getmore.dk??

Jeg har selv handlet der før uden problemer men de problemer jeg har hørt om har været når der opstår reklamationer og ligndende.

Har overvejet multimediaworld.dk som kun er 50 kr dyrere også fordi de har en fysisk butik man kan afhente sin vare i og aflevere ved reklamation.

Har i nogen reference til denne butik?!?
Af jhsc
Begge butikker benytter sig af parallelimport af PX70 fladskærme.
Derfor kan de gøre det billigere end fx. Geco.

Jeg fravalgte Getmore netop pga. tidligere problemer og Multimedie World pga. deres import af skærmen.
Jeg ville heller bruge de par krober ekstra og få en god service hos Geco som en del har skrevet herom i dette forum.
Af miccc
jhsc skrev: Jeg ville heller bruge de par krober ekstra og få en god service hos Geco som en del har skrevet herom i dette forum.
Samme her!
Af contreau
hvordan kan man vide det er paralelimport?

eller ikke er? (som i nævner Geco handler med)

Hvad forskel betyder det for mig som køber?

ved at den de kalder px71 er med tysk tuner
Brugeravatar
Af drkoch
har gode erfaringer med www.lcd.dk - Ved ikke om de har den model du søger. De er kun et par hundrede dyrere end bl.a. getmore på mit sony 32d3000 som jeg lige har købt og alting fungerer smooth, og de er hurtige til at svare på emails og på tlf.

Kender flere der har handlet der og har følt sig godt behandlet...
Af jhsc
contreau skrev:hvordan kan man vide det er paralelimport?

eller ikke er? (som i nævner Geco handler med)

Hvad forskel betyder det for mig som køber?

ved at den de kalder px71 er med tysk tuner
Jeg skrev simplethen en mail og spurgte om de gjorde.
Det betyder egentlig ikke noget for selve tv'et, når du ingen problemer har, men er der tale om parallelimport har du ikke nordisk garanti.
Forhandlere der selv køber i udlandet, er (normalt) ikke dækket ind af producentens service-organisation her i landet.

Så den service du får betaler de af egen lomme.

Nogle forhandlere er bedre til at forvalte det tillidshverv end andre. Er du i tvivl, så køb et andet sted.

Generelt kan man vel sige, at jo billigere end forhandler er, jo færre penge lægger de til side til efterfølgende service. Så lad være med at satse i blinde på prisen, det kan give bagslag hvis det bliver brug for deres service senere.
Af contreau
Uha kan godt se der er en del forholdsregler man skal tage sig omkring køb over nettet, især når det er et større køb som en fladskærm.

Nu har jeg sendt en email til geco.dk getmore.dk og multimediaworld.dk
for at høre deres forskellige svar på om de har parralelimport

vender lige tilbage med svaret
Af torben.h.l
contreau skrev:Uha kan godt se der er en del forholdsregler man skal tage sig omkring køb over nettet, især når det er et større køb som en fladskærm.

Det står faktisk på geco.dk ;)

[img]http://www.geco.dk/Graphics/Products/836.jpg[/img]
Af jhsc
contreau skrev:Uha kan godt se der er en del forholdsregler man skal tage sig omkring køb over nettet, især når det er et større køb som en fladskærm.

Geco skriver at de netop ikke har parallelimport, mens Getmore ville jeg generelt holde mig fra (Tjek Google Groups)