Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Anmeldelsen af LG G4 er online. Det er anden generation MLA OLED med 4K, webOS 24 og Dolby Vision Filmmaker Mode. Og en (negativ) overraskelse.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1727257802

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Ser sku egentligt godt nok ud, men kan ikke få ind i mit hoved at LG stadig leverer den satans billige remote med deres high-end TVer. Det ligner den samme for 3-4. år i træk?

Ja, folk kan bare bruge et Apple TV, men hvor mange penge kan det lige koste at udvikle en remote som er på niveau med Sony, Samsung, Apple TV mf.?

Mange andre har elendige remotes, men LG er efterhånden en af de helt store, så der bør følge en remote med, som man ikke har lyst til at gemme væk og som ikke koster 20 kroner at producere.

Alle de klamme farver skal væk. Der skal bruges alu eller mindre glossy plastik. Den skal nok også slimmes lidt ned samt stå fast på bordet og ikke vakle rundt.

Det burde være en meget simpel sag at få styr på dette.

Jeg kender utallge som helt har fravalgt LG grundet remote var så grim. Det er ofte kæresten/konen som sætter foden i.

Når vi snakker G og Z serien især, så er det bare ikke godt nok med denne slatne fjernbetjening! C serien nok også.

Så kan de levere denne plastik fjernbetjening med A og B modellerne.
Flatpanels skrev: 25 sep 2024, 12:44 Anmeldelsen af LG G4 er online. Det er anden generation MLA OLED med 4K, webOS 24 og Dolby Vision Filmmaker Mode. Og en (negativ) overraskelse.
Hvilket er det her: LG Smart TV, inkl. OLED, viser nu pauseskærm-reklamer

For mig at se er det reklameafdelingen, der i dag har det sidste ord hos LG, hvilket man må begræde. For nogle år tilbage forlod hele det oprindelige webOS-team LG, angiveligt efter en kamp om fremtidens retning for webOS, og man begynder nu at få en fornemmelse af, hvad det handlede om. webOS i fuld skærm var blot første skridt på vejen med at køre reklamer ind.

Så hvis man undrer sig over, at jeg har reduceret scoren for brugeroplevelsen ift. LG G3, så relaterer det sig til ovenstående. Havde man ikke kunnet slå pauseskærm-reklamer fra, så havde scoren været reduceret yderligere.
Reklamer burde kun, når det nu skal være, vises på helt skrabede tv, ikke high end tv.. så kunne de sikkert også sætte priserne mere ned og få flere til at se reklamer.

Der må være fin fortjeneste på lgs g serie taget den vilde pris på g2 for nylig i betragtning.
Pudsigt at der er så meget brok over LG remote.

Jeg har kørt med LG tv i endda nogle år nu (LG C6 + LG C9) og jeg synes deres remotes ligger fint i hånden, er nemme at anvende pga wii-pilen, samt er de i min optik ikke specielt meget grimmere end andres remotes. Det virker derfor ret vildt for mig at folk ligefrem fravælger et tv pga en lille remote. ;;)

Men smag er jo forskellig. Heldigvis for det. :)

Jeg er i markedet efter et nyt tv nu og har holdt godt øje med denne G4 model siden den blev præsenteret. Dejligt der endelig kom en anmeldelse af den herinde også. Tak for det.

Så skal jeg lige finde ud af om S95D er merprisen værd.
hrboenne skrev: 25 sep 2024, 19:08 Pudsigt at der er så meget brok over LG remote. .............
Vi er alle forskellige - mange kan ikke lide den remote og andre er som dig der syntes den er helt fin - sådan er der bare.

I min vennekreds går vi lige fra haters (mig) til dem der bare syntes den er klodset og grim plus et par få der kan lide den (men de er få)

En ting jeg ikke forstår er hvorfor har LG ikke valgt at smide en mere neutral remote med i kassen - en enkelt og let model f.eks. i metal med få knapper og hvor man kan blive 100% fri for den skide cursor der hopper og danser

Køber jeg G4 i år så bliver det sammen med min Apple box og remoten ryger i skuffen hvor den hører hjemme :D
Hm go løsning , næ at brede elektronik ud over hele bagsiden, giver et mere tykt tv og stadig flere ledninger fra tv, som væghængt tv, når den ikke Samsung til sokkeholderne. ufatteligt at der ikke er flere der
hopper med på One C holdet når nu målet er at lave et tv beregnet til væg ophæng, ellers et fedt tv.
George1 skrev: 26 sep 2024, 12:24 Hm go løsning , næ at brede elektronik ud over hele bagsiden, giver et mere tykt tv og stadig flere ledninger fra tv, som væghængt tv, når den ikke Samsung til sokkeholderne. ufatteligt at der ikke er flere der
hopper med på One C holdet når nu målet er at lave et tv beregnet til væg ophæng, ellers et fedt tv.
Hvis der benyttes en batibox til stikkontakt og netværk samt evt. Apple TV eller lignende boks er der kun de ca. 2,5 cm på væggen i dybden. Det vurderer jeg pænt og nydeligt. Fint med TV designs til hver husstands indretning. Uden TV møbel ved jeg ikke hvor en Connect eller lignende boks skulle placeres.
Vi synes, at det er en fin løsning, men vi kunne godt tænke os, at LG en dag tog konceptet videre og smed tunere, alle de gamle porte, såsom antennestik og optisk lyd, og højttalerne ud af skærmen, for at nedbringe både tykkelse og vægt.
Nu ved jeg ikke, om der menes udflytning af disse ting til en ekstern boks eller om der decideret menes at disse ting bør helt droppes. Hvis det er sidstnævnte, så er nogle af os stadig interesseret i tunere, antennestik, højttalere mv. Ellers købte man vel en monitor og ikke et tv. :p
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7