Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gizmodrengen
Hejsa,

Jeg køber snart en fladskærm, men skal jeg så også købe en selector fra TDC for at modtage bedst muligt signal? eller er signalet det bedste, da jeg har kabel-tv fra dem? Det er vel digitalt?
Af SPY
Hejsa
du har pt analog ved tdc, du skal købe en selector, til hver TV, for at få digital til dit tv desvære
Der er godt nok nogle der har DAB-C, det vil sige der behøves du et eller andet instik holder til tdc digital kort, så behøves du ikke en selector, men som jeg pt er informeret, koster den holder ca 500Kr og en selector koster ca 295 kr, sååååå dettt, men du slipper for at have selectoren stå der med den 1 valg af en kort holder.

/SPY
Af gizmodrengen
Okay tak, så må jeg ud og investere i en selector :)
Af tjens
Inden du køber selector, skal du undersøge hvilke kanaler, der er til rådighed digitalt i dit net.

Jeg har haft selector til min fladskærm, men da min antenneforenings programpakke, kun blev sendt analogt i vores net, kunne selector kun bruges til at købe ekstra pakker (som f.eks. TV1000, Canal+ og lignende)

Det var ikke muligt at få bedre kvalitet på TV3, Kanal5 o.s.v.
Brugeravatar
Af pdrhan
tjens skrev:Inden du køber selector, skal du undersøge hvilke kanaler, der er til rådighed digitalt i dit net.

Jeg har haft selector til min fladskærm, men da min antenneforenings programpakke, kun blev sendt analogt i vores net, kunne selector kun bruges til at købe ekstra pakker (som f.eks. TV1000, Canal+ og lignende)

Selector giver da et klart bedre og skarpt billede på alle kanaler i deres net......
Af damiendk
pdrhan skrev:
tjens skrev:Inden du køber selector, skal du undersøge hvilke kanaler, der er til rådighed digitalt i dit net.

Selector giver da et klart bedre og skarpt billede på alle kanaler i deres net......
Ja, det gør den... Men det kræver, at kanalerne er digitale på deres net.

Jeg oplever det samme her i Køge, hvor vi på Køge Byfællesantenne pt. kun har DR1, DR2 og TV2 digitale + diverse betalingskanaler som C+, TV1000 m.v...

Dvs. resten, Zulu, TV3, 3+ and so on, ses analogt UDEN om Selector (Sagem60), da denne ikke har analog tuner.

Rygterne siger dog, at man i 2008 vil forsøge at få så mange kanaler som muligt distribueret digitalt - det glæder JEG mig til, for hold kæft hvor er der forskel :)
Hej alle I entusiater,

Jeg har forgæves prøvet at få YouSee til at komme med oplysninger som giver mig mulighed for at gætte på hvilken kvalitet programmerne kommer i. Hverken min oprindelige henvendelse eller min klage over at den ikke bliver besvaret har affødt nogensomhelst reaktioner. Temmelig arrogant, må man sige. Jeg skrev følgende:

------------------------------
Hej YouSee,

Jeg skriver dette på vegne af min far, ..., som administrerer kabel-TV for en lille boligforening. Trods de mange tryksager er det ikke helt nemt at hitte rede i det tekniske indhold. Svar venligst på følgende spørgsmål:

1. Hvis foreningen som helhed ikke ønsker digitalt kabel-TV, kan den enkelte kunde så alligevel få det?
1.1. Hvis ja, hvor mange 8 MHz slots vil da blive tildelt digital TV?
1.2. Hvad er modulationsformen og hvad er den totale bitrate til de digitale kanaler?
1.3. Bliver alle de digitale kanaler sendt i parallel, eller er der tale om switched digital TV, så kun et meget begrænset antal sendes ud hele tiden og de kanaler som udsendes bestandigt udskiftes afhængigt af hvad brugerne foretager sig med deres fjernbetjeninger?
1.4. Hvor mange SD og HD kanaler vil man presse ned i den totale båndbredde?
1.5. Vil den totale båndbredde blive opdelt i et antal uafhængige delmultiplexes?
1.6. Vil man hvis man vælger Canal+ total få den samme båndbredde til pakken som hvis man modtog den via satellit?
1.7. Vil HD-kanalerne blive kodet i MPEG-2 eller H.264?
1.8. Laver I statistisk remultipleksning af MPEG-2 kodede HD-kanaler?
1.9. Vil Canal+ HD film-kanalen blive sendt i konstant bitrate? I bekræftende fald, da hvilken?
1.10. Hvad bliver båndbredden til kanal 5 HD, når den er kørt ind?
1.11 Hvordan kodes kanal 5 HD (MPEG-2/H.264) ?
1.12 Hvad kommer kanal 5 HD til at koste?

2. Jeg forstår at man kan få en digitalboks med, hvis man vælger at abonnere på Canal+ pakken. Understøtter den HD? Understøtter den både MPEG-2 og H.264?

3. Hvis man ikke vælger Canal+ pakken, hvordan får man så en digital boks som både understøtter MPEG-2 og H.264 i HD?

4. Jeg ved at det er mange tekniske spørgsmål men I må forstå at den der med "det er digitalt, derfor er det godt" har TDC kabel-TV selv skudt i sænk ved at vælge for lav en bitrate til adskillige tv-kanaler i fortiden (eksempelvis: fodboldnet som går op i makroblokke, så lav opløsning at man ikke kan skelne en fodboldspillers rygnummer på et oversigtsbillede, eller en generel mangel på farverigdom som var man hensat til Østtyskland i 1980). Et andet eksempel på en alt for lav bitrate var under fodbold-VM, hvor man netop ville promovere HD. Jeg foreslår, at I med tiden tilbyder den samme programpakke med en større eller mindre total båndbredde, så at folk har en mulighed for at vælge kvaliteten. Det går jo fint, når de skal vælge båndbredde til internet, så hvorfor ikke til digitalt TV?

I må meget gerne både ringe og skrive.

Med håb om at YouSee bliver bedre end TDC kabel TV og med venlig hilsen,

---------------

Jeg ved ikke om det er inkompetence eller ulyst til at diskutere kvalitet af digitale signaler som gør at YouSee ignorerer min henvendelse, men det har i hvert fald fået mig til at anbefale at mine forældre ikke abonnerer på digital modtagelse over det nuværende analoge kabel-TV.
Af Epi68
Ved ikke hvor lang svarfrist du har givet dem, men det kan jo være ham der ved noget er på ferie eller orlov. O_O
Af Beckham
Øøhh...du skriver "YouSee bliver bedre end TDC kabel TV". YouSee er TDC kabel tv. Det er bare et nyt navn for det..:-)
Af bomar
Hej Epi og Beckham,

I en sådan forretning er der et helt team som tager sig af behandling af kundehenvendelser, så en enkelt persons fravær bør ikke kunne have stor betydning. Iøvrigt er klagen nu 4 uger gammel og den oprindelige skrivelse 6 uger, så jeg tror ikke rigtig på at jeg nogensinde får svar. I så fald havde de givet en form for acknowledge af modtagelse af skrivelserne med løfte om at vende tilbage.

Beckham, en navneforandring er jo den måde man signalerer udadtil, at der er nye boller på suppen. Men i det her tilfælde var det nok mindre ønsket om et imageløft end det at markere udvidelsen af forretningen til også at omfatte access til internettet via kabelmodem.

Godt nytår til jer begge.
Af Epi68
Du kunne for sjov skyld prøve at sende en eller flere af nedenstående din mail og se om der sker noget. :p .
Et eller andet skal de jo lave for føden.

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_om_prof_led

Niels Breining, Administrerende direktør
Ulrich Lindholm, Økonomidirektør
Erik Andersen, Salgs- og servicedirektør, individuelle kunder
Freddie Fjeldsted, Salgs- og servicedirektør, organiserede kunder
Jørgen Michaelsen, Teknisk direktør
Mads Rasmussen, Operationsdirektør
Miriam Igelsø Hvidt, Tv- og radiodirektør
Jes Nicolajsen, Produktdirektør

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_om_prof
Citat fra deres hjemmeside:
Vækst og flere kunderYouSee har været igennem en omfattende omstillingsproces. Det har givet mange nye kunder og betydet en vækst i omsætningen på 16,6 pct. i 2006. Målet er fortsat at øge omsætningen, samtidig med at vi forbedrer serviceniveauet, og produktionsomkostningerne fastholdes på det nuværende niveau.

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_om_prof_orga

Happy Newyear
Af tictac
Nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på den nye selector boks som kommer til januar er i forhold til den der findes nu??

Jeg har nemlig også sendt en mail til tdc, men har ikke fået noget svar. Det er dog ikke 4 uger siden, max 2.

Når jeg nu har den fulde pakke, hvad skal jeg så købe?
En selector boks og betale afgiften (199 right?) om året? Eller er der mere i det?

Jeg har fornylig købt panasonic 42px70 (fedt tv iøvrigt) - men vil gerne modtage digitalt, da jeg kun kan modtage yousee analog lige nu - når man har givet 10 kilo for et tv så vil man også have det bedre ud af det.

Nogen der har en anbefaling til en fornuftig (pris og kvalitet) dvd afspiller med hdmi?? Som sagt, når man har givet 10000 så kan man lige så godt få det bedste ud af skærmen.

På forhånd tak
Af tjens
Hej tictac. Jeg må gentage, hvad jeg skrev tidligere:
Det er langtfra sikkert at din programpakke findes digitalt i nettet.
Jeg har f.eks. kun DR1, DR2 og TV2 digitalt.

De 15 andre kanaler i min programpakke ser jeg stadig analogt.
Utroligt at det går så langsomt med at give kvaliteten et løft.