Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicolai22
Hejsa

Jeg har for ca. 2 år og 2-3 måneder siden ;D købt et Prosonic lcd tv - ja ikke noget vildt dyrt tv, men det har virket fint de sidste 2 år.

I går da jeg sad og så tv-avisen, slukkede det pludseligt som om at nogle pludseligt havde trukket stikket ud bag i. Det var der ikke og nu vil det ikke tænde igen, der er heller ikke lys i den lille røde standby knap.

Jeg har aldrig pillet så meget ved fjernsyn, men kunne måske forestille mig at det havde noget at gøre med en "strømforsyning" måske?

Mit spørgsmål går på, om der er nogle der ved hvad det kan være? Og hvordan man i så fald får det lavet?

På forhånd tak

Nicolai
Af madass32
det lyder meget som strømforsyningen, hvis du er heldig så sider der en sikring i strømforsyningen der bare er sprunget, hvis ikke så tror jeg dårlig nok at det kan betale sig at få det lavet.
hvis det er over 2 år så tag bagsiden af selv og se om du kan se en sikring husk nu ikke at have tv'et sat til stikkontakten. :)
Af Nicolai22
Ok, ja så håber jeg på det er den sikring - vil prøve at skrue bagsiden af idag og se om jeg ikke kan finde ud af at få den skiftet.

Sådan en sikring, ved du noget om hvor man kan få fat i sådan en? Jeg har en brinck elektronik i nærheden, der kan man måske.

Er enig i at det ikke kan betale sig at sende det ind til reperation, det er nok dyrere end selve fjernsynet :DD eller bliver det...

Men hvis det ikke lykkedes er det jo en god anledning til at få fat i noget HD Ready, men jeg prøver først lige et par ting.

Tak
Af madass32
brinck elektronik er nok et godt sted. hvis du finder en sikring i fjernsynet kan du bare tage den med ned, det vil være mærkeligt hvis de ikke bruger standard sikringer i et prosonic tv.(hvis de bruger sikringer) :D

ps: hvis du ikke ved hvordan sådan en ser ud så plejer det at være en lille glas cylinder på en 2-3 cm, hvor man kan se om strengen inde i cylinderen er brændt over.
Af Nicolai22
Lige et hurtigt spørgsmål:

Kan man se på sikringen om den er gået?
Af madass32
hvis du ikke ved hvordan sådan en ser ud så plejer det at være en lille glas cylinder på en 2-3 cm, hvor man kan se om strengen inde i cylinderen er brændt over hvis den er sprunget.
Af Nicolai22
Jeg har taget et billede af det og render ned til Brinck idag eller mandag, har sat en rød ring rundt om den jeg tror det er :D

[img]http://www.alt-muligt.dk/sikring.jpg[/img]

Jeg kan ihf. ikke se andre ting, der kunne ligne det du beskriver. Og det er den eneste der ligner noget der kan skiftes ud sådan lige.
Af Nicolai22
Nåå prøvede men brinck havde kun en mindre sikring jeg kunne prøve med og den sprag desværre med det samme, de rådede mig fra at tage en større, så jeg venter på de får samme størelse hjem som den min sikring var.
Af Maestro
Kast det i havnen og find et billig 32" til omkring 5k, så har du et godt mærkevare tv, med de fornødne muligheder.
Af hypre
Hvad med global warming?
Af Nicolai22
Hej, jeg har prøvet en lidt mindre sikring nu og en på samme størrelse, men det var en middel istedet for høj (fik af vide forskellen er at middel ikke kan tåle nogle få hurtige og høje strømstyrker, men at det ellers skulle være det samme)

Sikringen ryger ligeså snart jeg sætter strøm til, jeg når ikke engang at prøve at tænde tv'et.

Kan det være noget andet? - eller er det bare mig der skal have fat i den helt nøjagtig samme sikring? Er der noget andet man kan prøve?

På forhånd tak
Af kskruger
Jeg synes du skulle prøve et sidste forsøg med at få den rette sikring i "høj udgave" du kan evt. prøve at købe den på tankstationer.
Ellers må du gå den tunge vej og indlevere den til service, dog skal du være opmærksom på, hvis du blot ønsker et tilbud på rep. så kan det alene koste 500-800,- kr. så forhør dig om det først.
Af Andersena
du behøver ikke forsøge med endnu en sikring. sikringer springer ikke bare pga de bliver trætte. de springer fordi der er noget andet galt i apparatet.

hvis du ikke har kandskab til elektronik eller kender nogen der har skal tv'et repareres professionelt.
hvis du kender en hjemmefusker med et måleapp. og en loddekolbe er der rimelig chance for at det bare er diode broen der er kortsluttet. og denne kan skiftes. ellers kan det være en smerte i måsen at fejlfinde på sådanne strømforsyninger ;)
Af Nicolai22
ok, jeg tror vidst bare at jeg begynder at lede efter et nyt TV.

Jeg kender ikke rigtig nogle der er gode til at lodde og jeg aner ikke hvad en diode bro er :D

Desuden er der ikke verdens bedste manueler til et prosonic tv (hvis der er nogle) så jeg kan ikke sådan lige finde ud af det :D

Men tak for hjælpen :D