Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter jeres mening, hvilket TV er så bedst til Motion: Panasonic TH-42PX70 eller Sony KLD 40D3000?

Eller mere generelt: Er det bedre for motion/panoreringer at have et 100Hz med MotionFlow eller et hurtigt plasma panel?
Brugeravatar
Af Montago
Alle de TV som har 100hz har som regel også "natural motion" eller hvad de ellers kalder det

3:2 pulldown som det også kaldes -- subframes som skaber en mere flydende bevægelse

fact er, at der ikke findes et TV i dag, som laver perfekt Natural Motion - punktum

du vil i alle tilfælde, kunne se pixeleringer når ting bevæger sig uregelmæssigt (ikke panorering osv) - nogle få tv i den dyre ende, er gode til Natural Motion og derved også panoreringer.

spørgsmålet er om man vil se film med film-look eller film med tv-udsendelses-look...

Der findes også fjernsyn som ikke behandler billedet, men blot fordobler antallet af refresh - 50hz, 75hz og 100hz -- dette har den effekt at billedet står mere roligt, og vil derfor ikke hakke på samme måde som 24 og 25 hz...

gå ud og oplev TV'et... og vurder, derefter
Af FamousGrouse
Montago skrev:gå ud og oplev TV'et... og vurder, derefter
Så nemt fungerer det bare ikke. Det er (for mig) umuligt at vurdere et HD fjernsyn på en analog TV2 kilde i Elgiganten, en DVD i Bilka og en Philips reklame HD-DVD hos KT.

Ikke eet sted har de haft mulighed for at fx skifte det analoge crap ud med et DVD signale eller i det hele taget ændre på det der nu var kørende. Og jeg har sgi været i mange butikker efter TV.

Så det er IKKE et spørgsmål om hvordan jeg kan vurdere et fjernsyn. Hvis det var så simpelt ville der jo ikke forekomme den ene "hvad skal jeg købe" tråd efter den anden? Det er naturligvis fordi man søger erfaringsmæssige råd. Dvs råd og vejledning hos dem der har kendskab til omtalte fjernsyn og tid og ro til at vurdere dem - rigtigt.
Af madass32
sony d3000 gør det meget godt men sharp lc37rd2 er den skærm der gør det bedst efter min mening hvis det er lcd. hvis det er plasma så er samsungs 42Q9 rigtig god, har set den ved siden af pioneers 428'er der er samsungen meget bedre til panorering.