Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Preussian
Uha, bedst som jeg var helt overbevist om at LE40M87 skulle være mit nye tv, og jeg ville bestille på mandag, så er jeg alligevel kommet i tvivl, da en Philips har fanget mit øje..

Nogen der har erfaringer med 42PFL7762D? Og evt. vil komme med en mening om, hvorvidt denne vil være bedre end Samsungs....(jeg ønsker kun disse to sammenholdt, ikke andre modeller).

Så vidt jeg kan se er fordelene:

(-2 tommer mere)

- måske bedre analog signal? (ved ikke om jeg hopper på Stofas nye Zaptor endnu)

- mindre refleksion?

- usb-indgang

- bedre lyd (subwoofer)

Og ulemperne:

- mindre klare farver end M87?

- lavere sortniveau?

- næsten 5 cm tykkere"! (forstår ikke at Philips skriver at det er deres hidtil slankeste tv, når det er 13,6 cm tykt, men det er vist subwooferen bagpå der fylder det meste).

- ca. 1.000 kr dyrere (netforhandlere)

Kommentarer til disse overvejelser? - hvad ville i vælge??? (og igen kun blandt disse to, ikke Panasonic/Pioneer-anbefalinger selv om jeg ved at I mener det godt)

I øvrigt - er en smule nervøs for om 42" er for stort - jeg vil sidde ca. 2,7 m fra? (og vægstykket det skal hænge på er kun ca. 1,7 m så der er ikke så meget plads på hver side).

Designmæssigt synes jeg de begge er topdollar, så ingen problemer dér...

Håber meget på jeres hjælp, selv om min erfaring er at der sjældent svares så meget på Philips-indlæg :-)
Brugeravatar
Af azrael
Nu er det sikkert ikke noget du gerne vil høre, men personligt kunne jeg kun finde på at kigge på 9xxx-modeller fra Philips. Årsagen til dette er, at det er deres topmodeller og det derfor er dem, de mest "kæler for". Der er for øvrigt en udbredt holdning om, at selvom Philips laver flotte tv med en masse spændende teknologi, så er det så som så med kvaliteten (selv på de dyre modeller). Problemerne med 37PF9731D (et meget dyrt tv, da det kom frem) er et godt eksempel derpå.
Af Preussian
Vil skam gerne høre det, det er jo ærlige meninger jeg leder efter :)

Har godt hørt om problemerne med 9731, og egentlig har jeg i flere år synes at Philips ikke stod så godt..men har skiftet mening efter nogle venner har købt et - faktisk en "billigere" 5421 model, og der står det analoge signal temmelig godt (men nu har de så også parabol/viasat).
Det overraskede mig...

Men lige for at sætte tingene i perspektiv, så kunne det være interessant at høre hvad du ellers ville vælge (hvis det skulle være lcd og ikke plasma) og ikke måtte koste mere end max 12k?
Synes du også at Samsung M87 er dårlig?
Af HayesJ
din + pointe om det er mindre reflekterende end m87.. sikkert men den reflektive overflade på m87'eren er absolut ikke noget problem så længe du ikke har en lampe direkte bagved dig.. og har hellerikke de store problemer med sol lys (får eftermiddags solen direkte ind fra siden af)
Så lad endelig ikke samsungens clearview panel skræmme dig
Af Preussian
Okay, det er rart at vide :-) Jeg kan jo næsten regne ud at du selv har en M86/M87 så? Og du er glad for den eller...?
Jeg er lidt nervøs for det analoge signal (men også kun lidt :) )
Brugeravatar
Af azrael
Hvis det skal være LCD, så ville jeg helt klart kigge på Sony og også på Sharp.

Sonys D3000-serie har jeg særligt godt øje til, selvom den ikke er full HD. Generelt bør du kigge på Sonys D, V, W og X-serier fra "3000" og opefter, altså f.eks. W3000 eller X3500 for lige at nævne nogen. T, S, P og U-serierne bør du tage afstand fra.

Sharp er ikke helt så kendte på det danske marked, men deres XD1-serie har alligevel gjort ret stort indtryk og jeg tror den nye HD1-serie vil gøre kunsten efter.
Af HayesJ
Ja jeg har en 40m87 som jeg er meget glad for.. laver et suverent billede med min pc og xbox.. og køre normale dvd'ere meget godt.. analogt klare det da også udenmærket der er ting man skal vænne sig til med analog signal på lcd tv men med den digitale filtrering bliver billederne ganske pæne på samsungs
Af Preussian
Hayes - er jeg glad for at høre, da jeg nu har bestilt et, som bliver leveret i løbet af de næste par timer :p
Har så samtidig bestilt Stofas nye Zaptor-boks, så jeg får lavet de analoge signaler om til digitale i nær fremtid, håber det gør det endnu bedre...
Af Beckham
Der er en verden til forskel på de analoge og digitale signaler fra Stofa, så fornuftigt valgt..;-) Har selv et D3000 med digitalt signal og det står bare suveræn godt.