Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af imdbdk
Hej

Jeg ved godt der er mange tråde om clouding i forvejen. Jeg ville høre om nogen har et bilelde af hvor meget der vil være acceptabelt.

Derudover har rasmusdc skrevet en del om, at hans clouding er gået væk efter et stykke tid. Kan det rent faktisk gå væk?
Mit clouding ligger i de nederste to hjørner af skærmen, hvilket får mig til at tro, at det ligger dér, fordi lige præcist de to steder ikke bliver brugt særligt meget. Lyder det sandsynligt?
Af imdbdk
Nu er der også begyndt at komme en svag buzzer-lyd, når backlight stilles noget der er mindre end det maksimale
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad mener du med "hvad der vil være acceptabelt"? Vil du se et billede hvor der lige præcis er så meget clouding som man bør acceptere? Det bliver nok ret svært at finde til dig.

Clouding ser dog således ud på et M86
http://home.comcast.net/~sauron256/Samsung_Clouds2.JPG

Det er muligt at det går væk af sig selv, men det var ikke noget jeg ville satse mine sparepenge på!
Senest rettet af Torben Rasmussen 12 nov 2007, 19:36, rettet i alt 1 gang.
Af imdbdk
Jeg mente om det var muligt helt at slippe for clouding eller om det altid vil være på en skærm i mere eller mindre grad. Og hvad der i så fald ville være gennemsnitlig clouding.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Clouding er ikke et fænomen der optræder på alle LCD skærme, men Samsungs M86 har haft det i større eller mindre grad.
Af imdbdk
Okay tak. Kunne lyde som om jeg skulle overveje en bytter.

Jeg har forøvrigt lidt besvær med at se det billede du viser. Kan du sende et link til det?
Af Sims-m
Jeg er lige med på en lytter hvad angår det der buzzer lyd. Sådan gør min M87 nemlig, men det er kun hvis der er meget lyse scener på skærmen, og så høres det stort set kun når man ved det. Men stadig et irritations moment når man nu har fundet ud af det..
Af HayesJ
Mit m87 havde også nogen clouding da jeg fik det.. kun når der var HELT sort og absolut ikke slemt bare svagt irriterende.. er nu gået en 4 måneder siden jeg fik det og det meste er forsvundet.. er kun lige en svag plet lidt forskudt til venstre i midten på ca. 15cm diameter og en omtrænt lige stor i bunden i midten.. men er stadig kun når der er HELT sort og man lægger ikke mærke til det med mindre man kigger efter det
Når man overvejer kvalliteten på resten af fjernsynet vil jeg sige det er en ganske meget lille pris for så godt et tv (hvis så baer menu softwaren ikke var så ringe og tog så lang tid om at rode rundt i) ;)