28. jul 2019, 12:25
Hvad er forskellen på OLED og QLED skærme. Og hvilke vil i købe hvis det var jer?
bphhm skrev:For nu at svare på det oprindelige spørgsmål om hvad jeg ville købe så er jeg en af dem der har oplevet burn in fra OLED uden at LG har villet udskifte panelet.Sonys LCD er også gode på håndtering af bevægelse i film. Så nej. Det skal ikke kun være OLED
OLED giver et flot billede men har man først smidt knap 19.000 kr efter sådan et TV så bør det kunne holde til normalt TV forbrug i mere end 2 år og et par måneder uden at få burn in.
Så nej jeg vil ikke købe et OLED TV igen, og det glæder mig at Samsungs Q90 får så gode anmeldelser for så er det et godt alternativ der har nogle fordele som OLED ikke kan matche.
Grandahl skrev:Hvis vi snakker topmodeller inden for LCD har Sony ikke rigtig nogen LCD skærme der sådan rigtig kan byde Q90R op til dans PeterD, eller mener du virkelig det?På prisen?
PeterD skrev:Det er Sony's OLED også - Samme videoprocessorbphhm skrev:Sonys LCD er også gode på håndtering af bevægelse i film. Så nej. Det skal ikke kun være OLED