Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Det er sådan at jeg i forbindelse med mit arbejde har fået stillet til opgave at finde en løsning på visning af vores visuelle referencer.
Dette betyder at der skal køre screendumbs/flash/videoer af ting vi har leveret til kunder, til dette skal der bruges 4-5 fladskærme de skal kunne afspille forskelliget indhold således de kan køre individuelt.
Jeg har kigget lidt på de her billedeskærme hvor man sættet en memorykort og den så afspiller indholdet, problemet er bare jeg kun kan få dem op til 10" i størrelsen. De skulle gerne være imellem 15" og 20".

Har i en genial løsning, helst så billig som mulig?

På forhånd tak.
Af Wik
Super i er geniale :D

Snupper den løsning med usb skræmene, er jo intet mindre en genialt (B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For lige at gøre tingene klarere, så kan man ikke køre med 4 skærme på et SLI bundkort. Når man slår SLI til, så slukkes der for det ene grafikkorts udgange, så det kun er regnekraften der kan bruges.
Af Wik
Man kan vel også sagtens have to eller flere grafikkort der ikke køre sli eller crossfire? og tilslutte flere skærme på den måde? :)
Af SimTex
Fordi man har et sli bundkort er man vel ikke tvunget til at køre SLI. Det var mere for at få to PCI-e porte.

Og den her test af samsungs USB skærm vil måske ikke glæde dig så meget, men jeg syntes du bør tage et kig inden du drøner ud og poster penge i samsungs kasse: http://www.everythingusb.com/samsung_sy ... 11970.html
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg mener ikke at du kan benytte 2 grafikporte på SLI bundkort. SLI porten tjener, så vidt jeg ved, kun 1 formål.

Hvad er det desuden der er så skræmmende i den test? Hvis alternativet var at benytte flashkort i billedrammer, så er en fuld funktionel monitor vel at foretrække uanset hvad.
Af SimTex
Fire monitors kan godt lade sig gøre med 2x Grafikkort i evt et SLI bundkort, nej du vil ikke kunne køre i SLI mode, det var heller ikke min pointe:
http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html#s7

Det problem som jeg ser ved USB løsning er at Wik nævner han skal køre flash film og evt. video. Nu ved jeg selvfølgelig ikke i hvor stort omfang det gør sig gældende, men i den test jeg posted har de 75% cpu utilization når de afspiller en flash film i fuldscreen på usb skærmen. Dette er i sig selv ikke et problem men jeg kunne forestille mig det blev det hvis alle fire skærme skulle afspille flash film.

Og hvis der er tale om at der skal afspilles forskellige videoer på de mange skærme er jeg i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre. Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart få det til at virke med mit nvidia 7800gt og to skærme.

Men held og lykke med projektet, alt andet lige så lyder det spændende ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En flash-film i fuldskærm trækker nu normaltvis ret meget CPU-kraft uanset hvor mange skærme der er sat til.

Da Samsung skærmene har en form for videodriver hver især kan det muligvis være at de kan vise videooverlay på flere af dem på én gang. Grunden til at du ikke kan gøre det på dit GF7800 er fordi dit grafikkort kun har 1 videooverlay. Med USB skærmen er dette måske ikke et problem, men jeg har ikke selv prøvet disse skærme.