Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af snake
#24710
Hej alle på Flatpanels.dk. Det ville glæde mig meget om nogen herinde kunne hjælpe mig med følgende problemstilling.

Jeg har for nylig købt en NEC 20WGX2 Pro (til FPS gaming) og i den sammenhæng har skærmen udfordret mig med lidt af et dilemma.

Det eksemplar jeg har anskaffet har en meget høj elektronisk støj som man kun lige akkurat kan høre. Den er mest markant inden for de første sekunder skærmen tændes hvor lyden synes at skifte toneleje fra dyb til høj hvorefter den stabiliseres. Når skærmen er slukket og står i standby afgiver den også støj, men ikke i noget bestemt mønster og det går selvfølgelig væk hvis man slukker for strømmen.

Støjen synes jeg er et problem når der er helt stille i lokalet og når først man bemærker det er det virkelig svært ikke at fokusere på den.

Udover dette problem med støjen er skærmen perfekt. Flotte klare farver, kun en enkelt pixelfejl og så er det selvfølgelig et pænt stykke hardware.

Nu vil jeg meget gerne høre fra andre brugere af fladskærme om deres erfaringer med høje lyde fra fladskærme. Jeg har personligt før oplevedet med et Plasma TV og når jeg tænker tilbage på den oplevelse slår det mig, at måske det er 20WGX2's S-IPS panel som larmer? Mit gamle TN panel larmede i hvert fald ikke.

Jeg har endnu mulighed for at sende skærmen tilbage som et fejlkøb og investere mine penge i noget andet, men bør jeg gøre det? Er det bare denne specifikke skærm som er "syg"?

Sæt jeres ører helt hen til jeres skærm(e) og svar herefter på mit indlæg. På forhånd tak!
Af Langmack
#24711
Jeg har en 20WGX2 (Dog ikke Pro udgaven, dvs. den gamle) og den siger ikke en dyt.

Så det må være en ommer, send den retur og køb en af samme slags igen - det er jo en lækker skærm :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24714
Prøv at kontakte NEC og hør om det er en generel fejl de er klar over. Hvis de kender til problemet så får du nok ikke en bedre model ved en garantireperation.

NEC plejer dog at være ret gode til at afhjælpe deres kunders problemer (jeg er i hvert fald blevet behandlet yderst positivt de gange jeg har haft problemer med min forrige CRT skærm).
Af snake
#24717
Langmack: Tak for dit svar. Det er rart at høre du ingen problemer har med din skærm.

yakken: Det var et godt forslag. NEC ser ud til at yde en fantastisk support. De tilbyder at komme forbi og hente skærmen samt efterlade en ny skærm imens de tester den gamle for fejlen. Det ville klart være aktuelt hvis ikke jeg havde fortrydelsesretten.

Den venlige og imødekommende supportmedhjælper kunne dog ikke genkende problemet på trods af mange års erfaring. Han påpegede dog at man som udgangspunkt altid burde kunne høre printpladerne arbejde når man satte øret helt hen til skærmen.

Jeg er stadig interesseret i at høre om andre har erfaringer med støj på både 20WGX2 Pro og fladskærme generelt. Mit indtryk er, at det er enten noget man hører eller ikke hører.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24720
Ja, det er også min erfaring at man ikke går galt i byen rent supportmæssigt hvis man køber NEC. Jeg fik i sin tid min CRT skærm byttet til en større model fordi der var moiré-mønstre på den jeg havde.

De hentede og leverede kvit og frit.
Af BrunoB
#25210
Come on snake
Du har da bare en syg skærm.
Jeg har sæææl Pro udgaven. Og selvom jeg prøver at skrue op for høreapparatet og lægger øret helt hen til NEC´en så vil den ikke snakke med mig. Den siger som Langemarks ikke en dyt. For det skal den sgu ikke.
Få NEC´erne til at bytte dyret. Det er defekt.