Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey alle.

Jeg fik denne side henvist af en ven, da jeg står med et muligt køb af en ny TFT skærm, og folk herinde skulle eftersigende have godt styr på alt i denne genre. Jeg er derfor helt ny herinde :)

Skærmen jeg overvejer, at købe er en Samsung SyncMaster 930BF. Jeg køber den af en privat person, den skulle dog være ubrugt og med 2års reklamationsret.

Jeg har dog visse skrubler ved købet af denne skærm, eftersom det efterhånden er en gammel skærm, såvidt jeg kan læse mig til.

Jeg bruger primært min skærm til ganske alm. surfing og derudover spiller jeg counter-strike 1.6, på et okay niveau og skærmen skal derfor fungere godt til spil, da jeg pt. har en CRT skærm. Udover dette er mine krav ikke så store.

Skærmens pris vil ligge på ca. 1000kr. og vil derfor høre om denne pris er fair? da jeg ikke kan finde denne skærm på edbpriser.dk

Jeg har læst reviewet af 730bf her på siden, og ville høre om dette review også gælder for en 19" eller opstår der nogle problemer her?

Så generelt, er det et godt køb? eller hvad ville i anbefale istedet?

På forhånd tak - Anders Rye
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
930BF er stadig en god skærm, selvom der er kommet en del der er nyere og hurtigere. Samsung yder jo selv 3 års garanti.

Hvis skærmen ikke har nogen skavanker i form af pixelfejl eller brummelyde, så synes jeg egentlig at prisen er OK.
Af Thor-thor
Hej Rye

Tror muligvis det er den samme skærm jeg har set til salg på edbpriser.dk for et par uger siden(ved ikke hvor den ellers er sat til salg)

Jeg ville spørge lidt ind til hvor den skærm kommer fra. Synes den forklaring der fulgte med var lidt "ulden"
Noget i retning af:
Erstatning for en anden skærm. Havde kun havde været pakket ud og stået et par måneder. Efterfølgende pakket ned igen og returneret til den butik han selv (eller en kammerat) arbejdede i for at få udfærdiget en ny kvittering og nu til salg privat.

Ved ikke om det bare er mig der er for mistroisk, men.......

T