Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har haft et 32" philips lcd i snart 2 år. Jeg har på de seneste opdaget en lodret streg, i højre side ca. 1/4. del fra højre kant. Den er ikke så tydelig men den kan ses når billedet køre i grålige toner. Jeg tror det er Image Persistence siden stregen er placeret lige ved den kant der kommer når man køre 4:3 billede på en 16:9 skærm. Jeg set en del tv i dettet format for at undgå at billedet bliver for bredt, ved kun at blive strukket i vandret retning.
Jeg har søgt lidt på emnet og fundet ud af at det sometider kan redes. Jeg har lavet en dvd med et klip af nogle skiftene farver hvor hele billedet er samme farve(downloadede en mp4 fil til at fixe dead pixels på lcd monitor) og et klip med ren hvid skærm.

Er der nogen der ved hvor længe det evt skal køre få at rette op på fejlen snakker vi timer eller minutter.

Er det bedre at gå ud og købe en DVD til formålet. Jeg spørger fordi jeg ikke ved om det kan laves og om de dvd'er egentligt virker.

Er der noget andet jeg kan forsøge mig med?

Claus
Brugeravatar
Af azrael
Jeg har en gang læst at retention på LCD monitorer til pc kan fjernes ved igennem længere tid at vise et rent hvidt billede. Måske kan du prøve samme fremgangsmåde?
Af -claus-
Det vil jeg prøve. Jeg har dog prøvet en halv time. det kunne jeg skulle prøve et par timer i stedet for.
Tak