Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kenne
Det har sikkert været diskuteret til hudløshed, men opretter nu en tråd alligevel.

Søger en 22" skærm som primært skal bruges til FPS spil. budgettet ligger på omkring 3000 +/- 500kr

Eneste krav er at den skal kunne fås i sort.

Hit me, begrund gerne jeres svar :)

Skal lige siges hvis en mindre skærm er meget mere anbefalelsesværdig tager jeg gerne imod forslag, bare størrelsen ikke kommer under 19"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når du nu allerede gætter på at det er diskuteret til hudløshed, så bør du i det mindste kigge i nogle af de MANGE tråde der handler om det samme. Vi har også en liste over skærme vi anbefaler og der er også et par 22" på.

Jeg kan se mindst 4 tråde her på den første side der handler om nogenlunde samme emne...
Af Kenne
yakken skrev:Når du nu allerede gætter på at det er diskuteret til hudløshed, så bør du i det mindste kigge i nogle af de MANGE tråde der handler om det samme. Vi har også en liste over skærme vi anbefaler og der er også et par 22" på.

Jeg kan se mindst 4 tråde her på den første side der handler om nogenlunde samme emne...
jeg har besøgt trådene du omtaler, nu jeg ikke særligt meget inde i paneler, kontraster og hvad det alt sammen hedder. men jeg kunne forestille mig at udviklingen går sindsygt hurtigt som med alt andet hardware, derfor oprettede jeg en ny tråd. Og så ligger mit budget måske lidt højere end de andre trådstartere (af dem jeg lige fandt på 1 side)

Vil tage et kig på jeres anbefalinger, tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Udviklingen går ikke hurtigere end at det der blev skrevet i sidste uge stadig gælder. 22" skærme har alle sammen TN paneler (med mindre vi snakker om sindsygt dyre skærme), så de er så og sige i stand til at producere samme billedkvalitet - mere eller mindre.

Selvom dit budget er ca. 500 kr. højere end normen, så får du ikke noget specielt for de ekstra kroner.
Af Kenne
Bevares, skal nok undgå at belaste forummet yderligere.

Så vidt jeg kan se kan valget kun stå mellem HP 2207, som stort set ikke findes i landet og samsung 22BW hvor der er noget panel fnidder. trælst.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor den fornærmede attitude? Jeg opfordrede dig blot, som vi også gør i retningslinierne for forum, til at kigge på nogen af de andre tråde idet netop 22" skærmene er hyppige indkøbsmål. Hvis man ikke kan trække på andres erfaringer kunne vi vel ligeså godt have en mail-service i stedet for et forum...

Der findes selvfølgelig andre 22" skærme - har du undersøgt markedet på forhånd og set hvad de andre producenter tilbyder? Både BenQ, Asus, Fujitsu-Siemens, LG, NEC, Philips og Viewsonic har modeller i 22" størrelsen, men de er bare ikke alle lige godt bedømt rundt om på nettet. HP W2207 er udsolgt af en god grund.

Hvis du kan lide et lidt mere alternativt design, så har Samsung også en anden model, nemlig 2232BW.

Giv dit eget bud på hvilken model der kunne interessere dig, så er det nemmere at begrænse feltet.
Af Hartmann
Undskyld at jeg bumper denne tråd, men den er højaktuel for mig, og jeg håber derfor på et svar.

Jeg har været på udkig efter en skærm primært til gaming, film og kontorbrug (det var selvfølgelig også lidt bredt) det sidste stykke tid, og kigger nu ret intensivt på følgende to skærme, hvoraf den ene er nævnt her, men har lidt usikkerhed i forbindelse med dem begge:

Samsung 2232BW: Jeg har ikke kunnet finde nogle tilfredsstillende anmeldelser af den ift. mine behov, og jeg er derfor nysgerrig efter at vide om, den er ligeså god til gaming som 226BW (S-panel) eller om den er ringere. Derudover: Nogle der har erfaringer med skærmens betragtningsvinkel samt homogenitet? Har læst (http://www.hardforum.com/showthread.php ... ght=2232BW ), at den skulle vise tekst dårligt - kan det be- eller afkræftes?

LG L226WA-WN: Lider denne af samme overdrive trailing problem som flere af de lidt ældre modeller i L226W[X-XX]-klassen?

håber på hjælp :]
Af Mystz0r
yakken,

Lige et spørgsmål om den liste med købsanbefalinger i har. Jeg går nemlig selv med tanker om at investere i en ny skærm og da jeg absolute INTET ved om skærme ville jeg derfor blot høre; er den liste opdateret?

Specifikt leder jeg efter en 19-20" skærm, udelukkende til gaming (30% fps, 70% andet), der helst ikke skal koste mere end højest 3000 kr. Derfor ser Syncmaster 204B'eren ret interessant ud, med mindre du har andre idéer...?

På forhånd mange tak for hjælpen,
mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, listen bliver hele tiden opdateret, som det også står angivet i teksten. Da der ikke er ret mange skærme med 1600x1200 punkters opløsning er 204B stadig at finde på listen, men er du sikker på at du ikke hellere vil satse på en widescreen og få en bedre responstid?

Jeg ville personligt satse mere på HP W2207 hvis jeg var i dit sted.
Af Mystz0r
Ork, alle forslag er meget vel modtaget, jeg aner - som sagt - ikke særlig meget om det. Hvor stor er forskellen på en wide screen i forbindelse med responstid?

Min primære problem med en widescreen, er at jeg ikke synes de er særligt pæne, ved ikke hvorfor, men min bærbare der har widescreen er jeg ikke særlig med skærmen på. Det er måske en vane sag. Mange tak for hjælpen!
Af tewic
Jeg kan klart anbefale dig en LG L1982U så, jeg købte sådan en efter at have læst testen på denne siden, og jeg er ovenud tilfreds.

Jeg havde før en 21" CRT hvor jeg kørte 800x600 @ 160Hz i spil, det var kun de første par da jeg kunne mærke en forskel, men den har ikke har indflydelse på mit spil. Jeg spiller normalt UT2004 på topplan, så en god skærm betyder utrolig meget, og denne LG den formåede at leve op til mine krav. At den så også kun koster 1800kr nu er jo super (gav selv 2500kr i foråret).

Det eneste negative der er at sige er at kassen bliver åbnet i siden, dvs. når jeg skal transportere den lukker jeg lige med en stykke gaffa, lidt upraktisk, men det er småsager som kun har betydning hvis du fortrækker at transportere den i ambelagen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke nogen generel fordel ved widescreens ift. andre modeller, men da der er mest fokus på widescreens bliver de også udviklet mere. Der er meget få 1600x1200 skærme derude i dag.

Men i 19" genren er der også gjort ret meget og omtalte 1982U fra LG er en rigtig god skærm. Om det er 2 eller 4 ms er dog ikke noget du skal gå så højt op i. Begge dele er ret hurtigt og nok til de fleste.
Af Mystz0r
Okay, mange tak for hjælpen. Jeg kikker lidt mere på det og skriver lige hvad jeg ender med :)