Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Med en yousee router 25/5mbit fiber forbindelse

Et nyt sony 55XF7596 med Chromecast ultra forbundet.

Router og sony tv står lige ved siden af hindanden.

Streaming foregår via yousee' s egen TV app.

Billedet er ELENDIGT, det føles som om det kører med 20 billeder i sekundet, fodbold og andet sport er total ulideligt at se på. Billedet hakker enormt ved panoreringer. Når bolden kommer flyvende ligner det et powerpoint slide show. Når der ikke er bevægelse ser billedet "ok" ud.

Jeg har forsøgt med "forskellige" indstillinger i sony tv'et uden held.

Til sammenligning har vi et TV mere som også bruger chromecast ultra, der er ingen problemer, sport ser fint ud osv. Og det her er altså et 4 år gammelt og billigt Thompson Tv.
TV'et står meget længere væk fra wifi routeren end sony'et gør.

Hvad sker der, er sony bare total crap eller hvad ? Det kan sgu da ikk være rigtig at et gammel tv til et par tusind er bedre end et sprit nyt sony TV til 6 - 7.000kr

Håber der er nogen kloge hoveder derude der kan hjælpe med dette, eller må jeg så sony TV'et som et tab og skaffe mig af med det asap.
Har du prøvet at bruge den indbyggede Chromecast i TV'et, for at se om det giver nogen forskel? Og i den forbindelse haft et netværkskabel direkte i TV'et fra yousee routeren.

Edit: Hvad med andre streaming tjenester - Youtube, Netflix, HBO osv. - kører de fint?
Beklager det sene svar, først nu har jeg muligheden for at genoptage problemløsning.

Med streaming fra "strive" og yousee tv app har jeg nu afprøvet:

1.At installere yousee app på selve tv'et og slet ikk bruge ultra'en.
Her kører indholdet faktisk ok!
Desværre er løsningen ikk holdbar da den gamle ikke kan finde rundt i yousee's tv app på tv, det er ikke helt samme interface som deres mobil app, + en masse andre irrititationsmomenter i sony's menuer.

2. Streaming til chromecast ultra(hdmi1) med forskellige bevægelses indstillinger på tv, chromecast 50/60hz, deaktivering af indbygget chromecast.

Ingen forbedring. Der er ligesom om at tv'et bare ikk blir fodret med nok billeder per sec. Lange bolde i fodbold hakker.

3. Streaming til indbygget chromecast.(ultra'en pillet ud)
Samme hakkende lang bolde i fodbold.

Så ja det kan virke men det duer ikke for brugeren og det var heller ikke sådan det var hensigten.

Kan det virkelig være rigtig man ikk kan streame til en chromecast ultra/indbyget
chromecast til et nyt sony fx7596 uden billedet hakker ?

Næste skridt bliver nok at vi er tvunget til at leje en tv boks fra yousee :( mega skuffet indtil videre, jeg troede for længst man havde fået styr på basal tv streaming, åbenbart slet ikke !:(
Til Danske TV tjenester ala YouSee, DR, Telia men forbløffende nok også HBO Nordic bør ChromeCasts stå i 50 Hz - Hvis en ekstern ChromeCast står i 50 Hz vil man (med mindre fejlen skyldes andre forhold som en anden indstilling på TV'et end ved brug af andre kilder) almindeligvis få et bedre resultat end via den indbyggede ChromeCast der arbejder i 60 Hz.
Senest rettet af TBC 27 nov 2018, 00:52, rettet i alt 1 gang.
Jeg har netop igen prøvet at lege med 50/60hz indstillingen på chromecast ultra, det hjælper ikke noget her at ændre den til 50hz, i hvert fald ikke på at en fodbold ikke kan sparkes gennem luften uden at den kommer hakkende gennem billedet, det ligner at halvdelen af billederne mangler, selv min gamle far kan se der er noget galt og han er slet ikk så kritisk med sådan noget ifht mig.

Jeg vil lige pointere at der her hakkeri faktisk opstår uanset om jeg afspiller fra youtube, yousee app eller strive.
Man lægger ikke mærke til det på f.eks netflix film. Men fodbold, håndbold osv med hurtige bevægelser, der er det sgu skidt det her.

Jeg undersøger om der skulle være forskel på hdmi portene på det her sony, tror det næppe, men jeg er løbet tør for ideer på trods af jeres hjælp :(

Men hvorfor faen' kører det fint på mit gamle LG til 2000kr og på et andet billigt thomson tv kører det også fint. Men det nye sony til 6000kr er det ikke godt ? ;;)
Det lyder som noget i forbindelse med TV'ets motion indstillinger. Står disse anderledes indstillet i forbindelse med HDMI indgangen end de gør i forbindelse med brugen af den indbyggede ChromeCast. På mange TV kan man indstille den slagt seperat til hver enkelt indgang og sågar ligefrem materialetype (SD, HD, HDR10, DV)

Hvis ChromeCasten ellers generelt virker fint i 50 Hz på andre TV og ikke er defekt er det helt sikkert TV'ets indstillinger du skal rette opmærksomheden imod - For i 50 Hz mode ville man altså normalt forvente bedre resultat med den eksterne dongle end med den indbyggede ChromeCast i 60 Hz

En sidste mulighed er også HDMI standarden: Taler vi 4K materiale skal du 1. Have et TV med HDMI 2.0 til 4K@60 Hz og 2. Være sikker på at HDMI indgangen er/kan indstilles til "enhanced" (tror jeg vist Sony kalder det) ...På nogle Sony TV er det kun f.eks. 2 af 4 indgange (vist nok typisk HDMI port 2+3) der understøtter 4K at 60 Hz. Ellers får du højst 4K@30 Hz, hvilket muligvis ville kunne forklare et mere hakkende billede hvis udsendelsen er 50 Hz
Husk der også er en setting for HDMI indgange der skal ændres til "udvidet/enhanced" eller hvad det nu end er Sony kalder det ...Ellers virker de ikke anderledes end dem der ikke understøtter 4K op til 60 Hz - Husk også at genstarte ChromeCasten efter at du har ændret TV'etes indstillinger, så du er mere sikker på at ChromeCaster outputter med iagttagelsen af et nyt handshake om enhanced kompatibilitet på HDMI indgangen.

Et hurtigt google't billede: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/ ... medium.jpg
Efter at have skiftet fra HDMI 1 til HDMI 2, er bevægelser væsentligt bedre at se på. Det er stadig ikke det jeg vil kalde et godt flydende billede.

Jeg eksperimentere stadig med indstillinger som motionflow osv, indtil videre kun småtterier det ændrer synes jeg, skal bruge mere tid på det.

Jeg vil gerne sige tak for hjælpen gutter, bestemt brugbart ?
flatpanels.dk er altid et besøg værd! ?