Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af public-profile
Hej,

Kom til at tænke på, om der mon findes LED TV eller lignende (LCD, OLED ...) med PoE+ så man blot behøver eet kabel til både strøm og data.?

Mvh
Henrik
Af mowa
Tvivlsomt - PoE+ kan kun levere op til 25,5 watt, så det skulle være et meget bette fjernsyn. Desuden synes jeg ikke det giver nogen mening for producenten - det vil være forholdsvis dyrt at integrere, og der er stort set ingen - bortset fra enkelte nørder - som har PoE+-switche, så mon mere end 0,0001% af køberne ville få glæde af det?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ikke mig bekendt, men er W-effekten på PoE ikke også stadig ret lav? For lav til tv-skærme, tror jeg.

Visse producenter har dog eksterne bokse, så man kan gemme stikkene væk på den måde og kun have ét kabel op til skærmen. F.eks. Samsung HU8505 med One Connect boksen: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1399872762

Nogle af de nye fra Samsung har også One Connect-boksen, men vær obs på at det kun er "Full" versionen der er interessant.

EDIT: mowa var hurtigere :)
Senest rettet af Rasmus Larsen 26 maj 2015, 12:39, rettet i alt 2 gange. Begrundelse: mowa var hurtigere :)
Af public-profile
Tak for svar! Så blev jeg så klog :-)

Og jeg kendte faktisk ikke til OneConnect - så det skal lige tjekkes ud. Lyder spændende !