03 feb 2015, 23:29
Hej jeg tænker jeg har fundet en generel bug på samsungs tv (UE40H7005, UE46H7005, UE55H7005) modeller som formentlig gælder alle tv. Når man sætter tv'et til at optage 2 programmer samtidig og herefter slukker det eller hvis det i forvejen er slukket og der så starter 2 optagelser samtidig, så stopper den ene af optagelserne såfremt man tænder tv'et på en hvilken som helst anden kanal end de 2 der optages. TV'et har kun 2 tunere så det er klart at det ikke kan optage 2 programmer samtidig med du ser et 3. program men det er meningen det midlertidigt skal stoppe den ene af optagelserne medens det viser en dialogboks advarsel at man skal slukke tv'et eller stoppe den ene optagelse eller skifte til en af de kanaler der optages. Problemet er at dialogboksen ikke virker. Man kan kun se den meget sjældent og i de tilfælde kun mindre end i et halvt sekund således man i praksis ikke kan se den. Det betyder i praksis at man altid mister den ene optagelse hvis man tænder tv'et på en tredje kanal end de 2 der optages. Øv.
Hvis man skynder sig at slukke tv'et (inden for 15 sekunder) kan man nogen gange undgå den stopper optagelsen men ofte tænder man jo bare tv'et og tænker ikke over den optager 2 programmer og når man så finder ud af det. er det for sent!
Jeg har nu fået skiftet bundkortet i mit tv og problemet er stadigvæk det samme. Har andre her også dette problem?
Det er irriterende fordi man jo ikke altid lige er klar over om den er ved at optage 2 programmer og man så mister den ene optagelse, hmmm.
Hvis man skynder sig at slukke tv'et (inden for 15 sekunder) kan man nogen gange undgå den stopper optagelsen men ofte tænder man jo bare tv'et og tænker ikke over den optager 2 programmer og når man så finder ud af det. er det for sent!
Jeg har nu fået skiftet bundkortet i mit tv og problemet er stadigvæk det samme. Har andre her også dette problem?
Det er irriterende fordi man jo ikke altid lige er klar over om den er ved at optage 2 programmer og man så mister den ene optagelse, hmmm.