Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Asimov
Læste for noget tid siden om en IIYAMA skærm, der havde en lys censor indbygget, der tjeckede lyset i rummet du sad i, og der efter automatisk lavede div indstillinger på skærmen. Jeg kan desværde ikke huske hvor jeg læste det, eller hvad skærmen hed andet end IIYAMA. Jeg ved, at nogle (hvis ikke alle) MAC bærbare har denne smarte feature

Ved nogen her inde om der findes andre skærme der har denne mulighed, og/eller om man kan købe den slags censor med USB stik?

Er der nogen af jer der i øvrigt har nogen erfaring med IIYAMA skærme? Jeg undre mig over, at ingen i DK nævner dem, da jeg har læst flere steder på engelsk sider at det skulle være OK skærme til OK priser

MV Asimov
Af Elgsdyr
Jeg er lige nu meget fristet af en Eizo FlexScan S1931, og den har indbygget en lille lys-sensor, der automatisk regulerer kontrasten (gætter jeg på) alt afhængigt af rummets belysning. Jeg vil gætte på, at andre Eizo modeller har det samme.
Af Asimov
Ja det er netop den feature jeg mener. Det er ganske smart, og så vidt jeg kan se, er det ganske simpelt. Om man havde evnerne, så burde det faktisk være muligt at lave en selv. Alle komponenterne er til rådighed