Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jeg vil til at købe et TV til soveværelset , og har set på Samsung UE48HU7505, men så læste jeg her på siden at folk havde klaget over støjen fra blæseren?
er der nogen der har erfaring med dette?

ellers havde jeg overvejet at købe et ikke 4 k tv istedet eks. et LG´s LB870 eller Samsung´s H7005 ved i om disse også har en blæser/fan indbygget i tv´et?

Mvh
Henrik
Senest rettet af Henrik Nygaard 02 sep 2014, 14:58, rettet i alt 1 gang.
Af Wolfgang
Jeg har et 65hu7505 og der larmer blæseren ret meget. Ville ikke kunne holde det ud i et soveværelse. Kan med nød og næppe lige holde det ud i stuen.

4K på et 48" i et soveværelse er vel også ekstrem overkill? :-)
Snup et TV uden nogle blæsere overhoved.
jeg har også set på det 4K tv billedet var ikke så godt er det forskelligt hvordan de er indstillet i forskellige forretninger kan man hører blæseren når man ikke spiller højt
Af Sten
Interessant! Jeg var i Fona forleden dag for at kigge ny fladskærm. Sælgeren anbefalede hhv. Samsung U55HU7505 og Sony 55X8505.

Da jeg havde læst om blæserstøj iht. HU7505, spurgte jeg naturligvis ind til dette "fænomen". Sælgeren sagde, at der ikke sad blæsere i HU7505, derimod var der isat "køleelementer", hvormed der ingen støj var at høre. Han udtalte endvidere, at blæsere i fladskærme praktisk talt ikke eksisterede i de nyeste skærme bl.a. HU7505.

Er der blæsere eller er der ikke blæsere i HU7505?
jeg har set det i 2 forretninger hvor det var fint billede og en hvor det var dårligt er det fordi de ikke så gerne vil sælge det og har andre mærker de synes er bedre
Sten skrev:Interessant! Jeg var i Fona forleden dag for at kigge ny fladskærm. Sælgeren anbefalede hhv. Samsung U55HU7505 og Sony 55X8505.

Da jeg havde læst om blæserstøj iht. HU7505, spurgte jeg naturligvis ind til dette "fænomen". Sælgeren sagde, at der ikke sad blæsere i HU7505, derimod var der isat "køleelementer", hvormed der ingen støj var at høre. Han udtalte endvidere, at blæsere i fladskærme praktisk talt ikke eksisterede i de nyeste skærme bl.a. HU7505.

Er der blæsere eller er der ikke blæsere i HU7505?
Der er blæsere i HU7505 modellen og de kan som sagt høres relativt tydeligt, men naturligvis ikke i en butik med en masse baggrundstøj.
Alt er jo forskelligt hvordan vi oplever verden. Men jeg oplever ikke blæseren som noget problem. Lyden er svag, jeg kan høre den hvis jeg fjerner lyden fra tvét. Når jeg skruer op på 4 der er ganske lidt, kan jeg ikke høre blæseren længere.

Men igen, alt er relativt som nogen siger.